וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאטירה טובה היא על-זמנית: על ההוצאה המחודשת לספריו של אפרים קישון

19.10.2014 / 16:33

לרגל ציון עשור למותו של אפרים קישון, שניים מספריו של הסאטיריקן האגדי, "ספר משפחתי" ו"ספר המסעות", רואים אור בהוצאה מחודשת. מומלץ לכל היודע כי בדיחה טובה באמת, היא על-זמנית

מערכת וואלה!

שלום לכם הלומי חג וחובבי נאורות! פינת התרבות עמדה להיקרע מגעגועים אחרי נופש חול המועד החביב, איזה מזל שכל החופש הזה נגמר, אה?! אנחנו חוזרים לשבוע חדש עם המלצה חדשה, והפעם- שני ספרים נהדרים של הסופר, הסאטיריקן, המחזאי והבמאי האגדי- אפרים קישון: "ספר משפחתי" ו"ספר המסעות".

קצת פירוט: "ספר משפחתי" מורכב מאוסף של הומורסקות, סיפורים קצרצרים (עד שלושה עמודים כל אחד), שכתב קישון על משפחתו האישית: אשתו, המכונה "האישה הקטנה", שני בניו, רפי ועמיר ובתו הקטנה רננה. הספר תורגם לעשרות שפות, והצליח בכל רחבי העולם. "ספר המסעות", גם הוא ספר הוא אוסף של הומורסקות, שכתב קישון על מסעותיו בחו"ל. מה קורה במפגש בין ישראלי לבין העולם הגדול? כמה מצחיקה יכולה להיות התנגשות בין תרבויות? אם לשפוט לפי כתיבתו של קישון, בכל מקום שהוא נמצא, נמצאות גם הסיטואציות המשעשעות ביותר.

שני הספרים הללו יוצאים לאור בימים אלה בהוצאה מחודשת לציון שנת העשור למותו של קישון, שתצוין במגוון אירועים נוספים בישראל ובעולם. קישון הוא לא רק אחראי לקלאסיקות כמו "סלאח שבתי" ו"השוטר אזולאי", הוא גם חתן פרס ישראל לשנת 2002 ומעל לכל - הוא היה פשוט בן אדם מאוד מאוד מצחיק. הספרים האלה מומלצים לכל מי שמבין שבדיחה טובה באמת היא על זמנית ושאין דבר כואב ומענג יותר מסאטירה מדויקת (כמיטב הקלישאה- היא רלוונטית גם לימינו אנו). קריאה מהנה.

אפרים קישון, "ספר משפחתי", "ספר המסעות", 98 שקלים, הוצאת "ידיעות ספרים".

מתגעגעים לקישון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully