וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 14: מה הקשר בין ביונסה לקיץ הישראלי?

29.8.2014 / 0:00

בטקס ה-VMA האחרון הוכח שביונסה וג'יי זי עפים על עצמם ומשחקים לנו בראש - איך כל זה קשור למלחמות ישראל? וגם: הקליפ של JJ והקאבר לדאפט פאנק. חייבת לזוז בסיקור האינדי והפופ

ג'יי זי, ביונסה. GettyImages
Ring The Alarm. ביונסה, ג'יי זי ובלו אייבי/GettyImages

לכאורה עוד קיץ שגרתי עבר. כאן המצב הגיע לנקודת רתיחה, מערכה נוספת החלה, החיים נעצרו ואז המשיכו. שם ג'יי זי וביונסה משחקים בראש של העולם ומדי פעם מפהקים ומפעילים את אזעקת הפאניקה – מתגרשים בזמן הטור או אחרי? עולים על הבמה יחד או לחוד? עושים טיזינג לסולאנג' או מצייצים עוד קצת מבלו אייבי? – כדור הארץ עוצר מלכת והשמש ממשיכה לנוע בקצב משתנה. אנחנו כדור הארץ, הם השמש. ב-VMA האחרון היה ברור מאוד שכל המתיישבים בקהל הם רק שחקני משנה, ניצבים אומללים בעולם המותגים שבנו יחד שני אנשי העסקים הכי ממולחים באמריקה. והקהל משתגע. לורד, טיילור סוויפט, מיילי סיירוס, קייטי פרי, אד שירן והשאר בולעים בקושי את הרוק, ומבינים שלפרס שקיבלו אין הרבה משמעות, שלכס הזה הם לא יגיעו גם במשחקים. ביונסה מתחילה בטקס הפולחן בן 16 הדקות, שהוא בעצם מחרוזת רצופה של מרבית האלבום "Beyoncé", ועושה את זה כמו תמיד בראוותנות אלגנטית. אם דבקה לשונו של אדם, ועוד לא למד להגיד "קווין בי", עכשיו המכשול מאחוריו. ביונסה יודעת את התרגיל, ולרצף שירי הפופ המופקים עד התו האחרון, מוקרן גם החלום האמריקאי בווידאו משפחתי שהוא מעין "תראו תראו, לא רק מותרות יש כאן. גם עומק".

וככה זה בדיוק. המופע של ביונסה הוא רגע שיא בטקס הרברבני והמשעמם של MTV. היא לא רק האישה המגניבה בעולם, היא גם האישה המקצועית בעולם, הזמרת המוכשרת בעולם, הפמיניסטית החדשה של העולם, האמא הטובה בעולם והאישה שבלעדיה ג'יי זי היה רק חצי בנאדם. כדי שכולם יוכלו לקחת נשימה עמוקה, לצאת מהממ"ד, מחדרי המדרגות, להמשיך לחיות – ביונסה מקבלת פרס מפעל חיים על ידי ג'יי זי ובלו אייבי – ושמה סוף לאזעקות והדרמה בנשיקת פיוס. במה כל זה שונה ממה שכבר קרה לפני חצי שנה, שנה, חמש ועשר? משפחת נואלס-קרטר המלכותית אמנם יודעת לעשות ביזנס ולפזר עלינו פירורי פלז'ר, אבל מחזיקה את המאמינים הנלהבים ברצועת חנק. מכות במעלית וטינופת מחיי הנישואין הן רק משיכות קטנות לצוואר שלנו. טיזינג.

בזמן כתיבת שורות אלו, נשמע מהחדר הסמוך "שים ביונסה", חמש דקות אחר כך "xo" ברדיו, ולפני רגע קפץ מייל נרגש של חברה שרכשה כרטיסים למופע המשותף בפריז. ברור מאוד מי שולט בעולם, ולא – אלו לא נשים. ב-VMA האחרון, ביונסה זכתה בשלושה פרסים. אחד מהם הוא "הקליפ הטוב ביותר עם מסר חברתי", שמתייחס ל"Pretty Hurts", הקליפ והשיר שמפזרים מלח על הפצעים הפתוחים של תעשייה האופנה וחודרים עמוק ללב הרך של נערות מתבגרות. לא קשה לקבוע שאין בו מסרים מבריקים, אבל הוא מכוסה בשריון הבלתי חדיר של המותג ועובד על הבוחרים בקלות. יכול להיות שהמטוס שתפסו ג'יי זי וביונסה, שעפים מעל הראשים שלנו בגלוי, ימשיך בדרך הישירה לעוד ועוד מחרוזות בטקסים פופולריים, ויכול מאוד להיות שסיפור ההצלחה הזה ייצא מכל החורים ואף דרמה שיעוררו לא תרעיד לנו את הברכיים שוב.

כרגע לפחות, נראה שגם בשנה הבאה נרוץ למקלטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

JJ – “Inner Light”

הצמד השוודי JJ משחרר את הקליפ ל"Inner Light" מתוך האלבום האחרון "V" - אלבום שהוא צער מעורבב ספייס-קייק, פופ אווירתי רך, מרחף ונעים להאזנה. מבקרים בעולם כבר כתבו על פגיעה פוטנציאלית בתרבות האינדיאנית, אך אם לנסות להניח את כל זה בצד, נראה ש"אור פנימי" תופס טוב מאוד את אווירת סמי ההזיה שטמון בדי אן איי המוזיקלי של JJ. הוא צולם עם הרבה מחשבה, וקשה לתפוס את המשמעות שלו - כן כדאי לנסות.

Conor Oberst - “Lua”

קונור אוברסט מבצע בשעת בוקר או ערב זוהרת את "Lua" מתקופת ברייט אייז של 2005, כשלצדו החברים מ-First Aid Kit ו-Dawes, בפסטיבל Haldern Pop הגרמני. אוברסט הוא האיש לתת לו עזרה ראשונה כשחסרה גיטרה, כשחסרים קולות. לפעמים, כשצריך לא להיות לבד. וזה ביצוע יפה.

Cold Specks – “Neuroplasticity”

כנראה שהאלבום של Cold Specks לא בדיוק עושה לי את זה, אבל אפשר להתווכח. הזמרת הקנדית זוכה בימים אלו למחמאות וסופרלטיבים מכמה יבשות במקביל. כתבו עליה שהיא "כישרון מדהים" ועם "פוטנציאל עצום". האמת היא שב"Neuroplasticity" יש קטעים מעניינים (שקשורים במידה רבה לעובדה שהנגנים מקבלים הרבה מקום לזוז ולהתבטא בו), אבל גם נפילות קטנות שמזיקות לחווית ההאזנה. תכריעו בעצמכם.

Say Lou Lou - "Instant Crush"

הצמד השוודי/אוסטרלי סיי לו לו מבסס את מעמדו בעולם הפופ והדיסקו, ומוציא קאבר ל"Instant Crush" של דאפט פאנק, שיר שנכלל באלבום האחרון "Random Access Memories" . החיבור נחמד ומשרת את הפצת בשורת הקיום שלהן, אך עדיין לא כזה שיביא לפריצה הגדולה של בנות הלו הלו.

ועוד כמה להניח עליהם את האוזן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully