וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים במופע של אורנה בנאי: "לא קונים את השינוי"

27.7.2014 / 8:15

במופע הראשון שקיימה אורנה בנאי מאז הפרשה, רבים בקהל הטילו ספק באמיתות התנצלותה של בנאי. "פניית הפרסה הזאת מלאכותית". צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: קשת סידי

תגובות מעורבות להופעה הראשונה של אורנה בנאי שנערכה מאז התפוצצה הפרשה שעמדה במרכזה. בקרב הקהל בצוותא בלטה במיוחד קבוצה גדולה של חברות שהתגייסה כדי לתמוך בה, ביניהן השחקנית אסי לוי, אשת התקשורת לימור דאהן והחברה הטובה גלית בן שמחון, שיזמה את ההתארגנות לאחר שהתברר לה מצבה הנפשי הלא קל של בנאי בשיחותיהן. "אורנה היתה מאוד מאוד מבוהלת, בדיכאון", אומרת לוואלה! תרבות חברתה בן שמחון. "מסכנה, כואב לי הלב עליה, היא כזה בנאדם מדהים שלא מגיע לה את זה. אני ראיתי שהיא בחרדה ומאוד דאגתי לה. פחדתי שיגיעו לכאן כל מיני ימנים קיצוניים. רציתי להגיד לה שכולנו אוהבים אותה. הבאתי לפה איזה 30 חברות, יהיה לה קהל מאוד אוהד".

בנאי עמדה במרכז פרשה בשבוע שעבר, שתחילתה בריאיון שהעניקה למקומון תל אביבי וכותרתו היתה "בושה שזה העם שלי", ובו מתחה בנאי ביקורת על התלהמות הציבור וההסתה לאלימות. בנאי סיפרה בבדיחות הדעת כי היא "שמאלנית הזויה שאוהבת ערבים". הגולשים לא הבינו כי היה מדובר בבדיחה ומיהרו להגיב באלימות מילולית. חברת "מנו ספנות" הודיעה כי לא תעבוד יותר עם בנאי, ששימשה כקריינית בפרסומות שלה. כעבור מספר ימים בנאי התנצלה, אמרה שלא הובנה כראוי, אבל לא הסתפקה בהתנצלות והרחיקה לכת בריאיון לשני פעילי הימין הקיצוניים איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי ברדיו "גלי ישראל", בו טענה כי היא "בסוג של תובנה והתפכחות בקשר לעם מי יש לנו עסק ובגלל זה אני טוענת שזו מלחמה צודקת".

"אורנה היא חברה שלי", אומרת גלית בן שמחון, "והיא אחת הנשמות הכי טובות שאני מכירה בעולם. כולה טוב לב, ורגש ואהבה. אורנה היא קומיקאית, אז היא מתבדחת. אז לפעמים התיזמון הוא לא טוב. האנשים שקפצו עליה הם אנשים שפשוט לא מכירים אותה. הם מאוד פגעו בה. אני באופן אישי הרגשתי שעושים לה עוול נוראי. היא ציונית, לאומנית, אוהבת את מדינת ישראל".

- בנאי אמרה "עברתי התפכחות. הגעתי לתובנה שזאת מלחמה צודקת". זאת התפכחות או התקפלות?

"לא, אני חושבת שהיא פשוט עשתה משהו מבלי משים לב. אורנה היא כזאתי, היא לא שמה לב, היא אמרה דברים. כולנו מתפכחים דרך אגב, כולנו רואים את האיום, כולם פה לא מסוגלים לסבול, שמאל וימין כבר מטשטש, אני מניחה שהיא עברה את זה בדיוק כמו כולנו".

- המהירות שבה שינתה דעה לאחר העליהום עליה, מעידה על חרדה לאבד חלקים גדולים מהקהל?

"לא, לא, לא, לא. זה אמנם הקריירה שלה והיא דואגת לקריירה שלה כמו כל אחד מאיתנו. היא שונאת את החמאס לא פחות מכולנו פה, היא תכנס באם אמא שלהם אם זה היה קשור בה, אי אפשר להיות כל היום פוליטיקלי קורקט, הפוליטיקלי קורקט הזה שווה לתחת".

- בואי לא ניתמם. אורנה בעצמה אמרה שהיה בה פחד לאבד קהל.

"הפרנסה זה הדבר הכי חשוב לבנאדם. זה חרדה קיומית. ברור שיש לה את זה, ברור שיש את זה לכולנו. מזה היא מתפרנסת, את זה היא אוהבת, זה לקחת משהו שאתה אוהב, שזה הקריירה שלך, ולאבד את זה. פרנסה היא דבר קיומי, וזה לגיטימי להגיד את מה שהיא אמרה".

מנגד, לא מעט צופים שבאו להופעתה של בנאי הטילו ספק באשר לאותנטיות של שינוי הדעה הפתאומי של בנאי. "שמע, כשקופצים עליך ככה, יותר קל לך לאמץ כל מיני דעות אחרות", אמר אדם שבא למופע של בנאי. "נראה לי ששינוי הדעה, פניית הפרסה הזאת, קצת מדי מלאכותית", אמר אדם אחר לוואלה! תרבות על השחקנית והקומיקאית, "אני לא קונה במאת האחוזים את טוהר שינוי הדעה. אני מבין שאחרי המכה שהיא חטפה ממנו ספנות, החברה שהחליטה שהיא לא תהיה הפרזנטורית שלה, וכל העליהום המפחיד הזה, איכשהו גרם לה להבין שלקומיקאי אהוד כמוה לא שווה לבטא את דעותיו, בייחוד בימים כאלה שהקהל כל כך רגיש". הוא הוסיף כי "בעצם ההגעה שלי לפה אני רוצה להגיד שכל אחד יכול להגיד מה שהוא חושב. יש איזשהו גבול וטעם טוב. היא התבטאה כמו שהיא התבטאה, זו זכותה. אני מוכן להמר על זה שהיא שוב לא תתבטא ככה".

לאחר הסערה: אורנה בנאי חוזרת לבמה וסוגרת חשבון עם אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully