וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו 2014: מ"הומלנד" ו"חסמבה" אל קשיי ההישרדות וההתבגרות

2.9.2014 / 8:04

הפסטיבל לתיאטרון ישראלי אחר יתקיים זו השנה ה-35 בעכו, ובנוסף להצגות המקוריות יציג לראשונה גם תחרות אהוב הקהל ואת ההצגה הצ'כית "קולה של אנה פרנק", המשלבת בין מחול ומוזיקה כדי להעביר את הלך רוחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוליה פלוטקין, שמככבת בהצגה "מנותקים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו השנה ה-35 ברציפות שהעיר עכו מציגה את הפסטיבל לתיאטרון אחר בחול המועד סוכות (שהפעם חל בתאריכים 11-14 באוקטובר). כתמיד יכלול הפסטיבל אירועים מכל הסוגים: הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוזיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. התוכנית האמנותית, שנבחרה השנה ידי המנהל האמנותי גיל אלון והוועדה האמנותית, נועדה לשקף מגוון רחב של נושאים וקולות שביחד משרטטים את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית.

11 הצגות נבחרו על ידי ההנהלה האמנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה. ההצגה "אופל-יה" עוסקת במסעם של ילדים אבודים דרי רחוב. "אמסטרדם בלוג" מציגה רולטת יחסים בצ'ט רולט. ההצגה "דרקון הזהב" מתרחשת בעולם שבו הכול הוא מוצר, כולל בני אדם ובכלל עובדים זרים. "גן העדן האבוד" מאפשר מסע של הקהל בעקבות המיתולוגית היוונית בחללים שונים. ב"סלים סלים" משוחרר אסיר פלסטיני מהכלא הישראלי אל הגדר בעזה. במרכז "למונה ליזה יש שפם" עומדים לבטיה של נערה על נטייתה המינית. "הבית זה מה שמפריד" עוסקת במקומם של המוגבלים והדחויים בחברה. "מנותקים" מציג את הדור האבוד הנלחם למצוא משמעות. "פנינה לב זהב" עוסקת בכוח ההישרדותי דרך יצירת בובות. "אני רוצה לרקוד קייט" מציב במרכזו קבוצת נשים הכלואה באותו הבית, ואילו "מקלט #02" מתאר את עולמם של ילדים בסיכון.

בין היוצרים והשחקנים המשתתפים השנה בפסטיבל: לילך דקל אבנרי, במאית שזכתה בפסטיבלים שונים, מגיעה לפסטיבל עם הצגה המבוססת על המיתולוגיה היוונית. ג'ורג' אסקנדר ("הומלנד", "הרודן") בתפקיד האסיר הפלסטיני המשוחרר מהכלא. השחקן הוותיק נתן נתנזון בהצגה שכולה מתרחשת במסעדה אסייתית. הבמאי והשחקן ג'ייסון דנינו הולט (MTV, "הנפילים"). הבמאית והיוצרת הוותיקה חנה ואזנה גרינולד בעבודה משותפת עם הבובנאית ג'קלין פערל. יוליה פלוטקין ("חסמבה", "עניין של זמן", "הישרדות") בהצגה על עולם הצעירים בעידן הדיגטלי המנוכר. השחקנים הוותיקים דורון צפריר, יוסי סגל ובהט קלאצ'י בהצגה על אם ובנה השותק ומאבקם להכרה וקבלה.

נורמן עיסא. נמרוד סונדרס
נורמן עיסא, שמככב בהצגה השטה "האוצר"/נמרוד סונדרס

אורחת מיוחדת מצ'כיה בפסטיבל היא ההצגה "The Voice Of Anne Frank" שתופיע לראשונה בישראל במסגרת סיבוב הופעות בינלאומי, שכבר עבר בהולנד, גרמניה, ארה"ב, צרפת, קנדה, צ'כיה כמובן ועוד. ההצגה יוצאת למסע בעקבות יומנה של אנה פרנק בשילוב מחול ומוזיקה חיה על הבמה, בכיכובה של השחקנית והרקדנית מירנקה צ'חובה. המסע לוקח את הקהל דרך העיניים והחוויות של אנה פרנק בזמן כתיבת יומנה.

בנוסף, במסגרת אירועי החוצות מזמין מזמין הפסטיבל לראשונה את הקהל להצביע ב-SMS להצגה החביבה עליו, במסגרת תחרות אהוב הקהל. מלבד יתר אירועי החוצות - בהם מופעי קרקס ולהטוטנות, אקרובטיקה אווירית על חבל, במות מוזיקה ומחול - תועלה עבור הילדים הצגה שטה מיוחדת: "האוצר", בבימויו של נורמן עיסא, שמשלבת תיאטרון והפלגה בים כאחד ונמצאת בפעם הראשונה בנמל עכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully