וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורי אלפי משיב למבקרי התיאטרון: "אני לוקח אחריות מלאה"

21.10.2014 / 12:16

לאחר שמבקרי התיאטרון קטלו את העיבוד של אלפי ל"תעלת בלאומילך", החליט אלפי להביע את דעתו בעמוד הפייסבוק שלו. "אני לוקח אחריות בגאווה גם אם אהבתם וגם אם לא", כתב

תעלת בלאומליך. ליאור נורדמן,
מתוך "תעלת בלאומילך"/ליאור נורדמן

המבוקר משיב אש למבקרים. לאחר ביקורות לא מחמיאות לעיבוד הבימתי של "תעלת בלאומילך", הקומיקאי גורי אלפי עונה למבקריו בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו.

בסטטוס שהועלה הבוקר (שלישי), כותב אלפי על הדרך בה נולד העיבוד החדש להומורסקה של אפרים קישון. אלפי מתייחס, כצפוי, גם למבקרים שקטלו את העיבוד. "ואז הגיעו הביקורות וכולם שלפו ציפורניים חדות ואמרו דבר והיפוכו. מצד אחד הם טענו שזו הפקה מסחרית מדי, אבל באותה הנשימה כתבו שהביצוע פיוטי וקטן. אמרו שזו טעות לתת לאנשים חסרי ניסיון לביים ומצד שני דרשו מהתיאטרון להיות יותר נועזים וחדשניים. אבל בעיקר הם כתבו עליי. על כוכב הטלוויזיה היומרני שהעז להיכנס אלינו לביתנו, לתיאטרון, לקודש הקודשים ולעשות בו כשלו. החריין הקטן בא להראות לנו איך עושים תיאטרון? תיאטרון זו פרופסייה, בימוי זו דוקטורינה, עיבוד זו מלאכה! ואתה ידידינו סתם כוכב טלוויזיה שרוצה לבוא אלינו למקדשינו הפרטי ולחלל אותו בחוסר הידע המקצועי שלך. בקיצור, ביקורת בונה.

"תשובתי הכנה והבלתי סרקסטית בעליל היא זו: אני לוקח אחריות מלאה על העיבוד, הבימוי, המשחק והיוזמה... אני לוקח אחריות על התוצאה, הדרך והכוונה. אני לוקח אחריות בגאווה גם אם אהבתם וגם אם לא. מעולם לא ניגשתי לתיאטרון כלאחר יד, אלא תמיד בחיל ורעדה, כי האמנתי שמדובר במדיום חשוב, על זמני ונפלא. אני לוקח אחריות רק על מה שאני יכול. אני לא יכול לשלוט במערך הציפיות שלכם ממני ומהתיאטרון בכלל. אני יכול להבטיח לכל מי שיבוא לראות את ההצגה שתמיד אקשיב להערה מצידו ואלמד וארצה להשתפר ולהיות טוב יותר בעתיד. אני לא אעשה רק מה שמצפים ממני ולא אתן לאף אחד לומר לי מי אני ובאיזו קובייה עליי להישאר. אני נשבע להיות נאמן לעצמי ולחדוות היצירה ולא לשום אינטרס אחר.

אני מודה ל-30,000 איש שכבר היו בהצגה. אני מודה לתיאטרון הקאמרי על התעוזה לקחת שני יוצרים צעירים ולא מספיק מנוסים ולהאמין בהם. אני מודה לכם ששרדתם את כל המאמר הזה. זה היה חייב לצאת איכשהו. אני מודה למשפחת קישון שלא מפסיקה לחבק. אני מודה לאלי ביז'אווי שלא הפסיק להיות חבר, ואני מודה למבקרים".

מה מבקרת התיאטרון שלנו חשבה על ההצגה? בואו לקרוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully