וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור זגורי נחוש להפוך את טראומת התיאטרון שלכם לזיכרון טוב

28.5.2015 / 18:30

מאור זגורי ממשיך לקבע את מעמדו כאימפריה, והמטרה הבאה שלו היא להוציא את הקהל הישראלי מטראומת התיאטרון ולמשוך אותו להצגה "הומאז'". לפי כל הסימנים, הוא כנראה עומד להצליח עם זה. צפו בראיון המיוחד למגזין וואלה!NEWS

עריכה: מאיה בן ניסן

לאן שלא תלכו היום בעולם היצירה הישראלי - נראה כי יהיה לכם מאוד קשה להתחמק מהשם מאור זגורי. על "זגורי אימפריה" כבר באמת שאין צורך להרחיב אבל עכשיו הגיע הזמן לשים את עולם הטלוויזיה מאחור (לפחות באופן זמני) ולהתכוונן על הפרויקט המסקרן של זגורי, ההצגה "הומאז'".

ההצגה, שתציג בתאריך ה-31 במאי בצוותא תל אביב, מביאה את סיפורם של קומונת אמנים אשר פעלה בתחילת המאה ה-20 בפריז ובה חיו ויצרו מיטב ציירי ופסלי התקופה - מודליאני, סוטין, קיקואין, גרטרוד שטיין, ג'וזפין בייקר וחברים נוספים באסכולה הפריזאית.

"הומאז'" נולדה בביה"ס לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים (שם גם פגשנו את זגורי לשיחה) בחסותו של איציק ויינגרטן, והתארחה לתקופה של שנה וחצי בתאטרון הקאמרי. כעת היא חוזרת ומעוררת לחיים את אותה קומונה על כל רבדיה וצבעיה, ומגוללת את סיפורם של אחת עשרה דמויות, אשר מתגוררות יחדיו במהלך שנה אחת, קשה ופורייה, כשברקע משתוללת מלחמת העולם הראשונה.

מאור זגורי סטילס. דרור עינב
יוצא את קהל התיאטרון מהטראומה. זגורי/דרור עינב

בקושי רב הצלחנו לתפוס את זגורי לשיחה על המחזה, ובריאיון מיוחד למגזין של וואלה!NEWS ניסינו להבין מה כל כך מסקרן אותו בחבורת אמנים מהמאה שעברה.

"מה שאני מנסה לעשות זה לקחת את האמנים האלה, שאנחנו מדברים עליהם כעל מיתוסים, להפוך אותם לבני אדם ולהבין מה הניע אותם", הוא מסביר. "תמיד אהבתי אמנות פלסטית. כשאני בחו"ל, אני תמיד הולך למוזיאונים. אני גורר את חן (בת-זוגו של זגורי, נ.ה.) למוזיאונים והיא גוררת אותי לזארה".

לשאלה האם הקהל שיאהב "זגורי" יאהב גם את "הומאז'", זגורי עונה בלי להתבלבל "ברור!", ואז מספר לנו על הקהל הפוסט טראומתי של התיאטרון בארץ. "קהל שמדיר את רגליו מהתיאטרון זה קהל שבדרך כלל חווה איזו טראומה תיאטרונית כשהוא היה בן 16 או 17 והכריחו אותו מבית הספר ללכת להצגה. אני מנסה להנגיש את האמנות הזאת לכל נפש".

האם הוא מרגיש שהכל קורה לו מהר מדי, או שהוא דווקא מתעצבן כשמישהו אומר לו את זה? "מהר זה עניין יחסי", אומר זגורי. "אני חרוץ, אני עובד הרבה ומוותר על הרבה דברים. אם אני צריך לצאת או לשבת לכתוב, בואי נגיד שב-60 אחוזים מהמקרים אני אשב לכתוב שזה הרבה יותר מרוב האנשים שאני מכיר". ומי היה רוצה שיגלם אותו בהצגת הומאז' על חייו? לזגורי יש תשובה חד משמעית: "עוז זהבי. הוא שחקן טוב".

"הומאז'", הצגה מאת מאור זגורי בצוותא תל אביב, 31.5.15, יום ראשון, 20:30.


האימפריה מכה שנית? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully