וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שח"ם נגד "חג המחזמר": שחקנים, אל תשתתפו בפסטיבל

25.9.2016 / 17:34

ארגון השחקנים בישראל יצא למתקפה נגד הפקת הפסטיבל שמתקיים בבת ים, לאחר שלטענתו העסיקה שחקנים ב"תנאים מחפירים" ולא שילמה להם כהוגן. ההפקה בתגובה: "אנשי שח"ם מחפשים כותרות על גב הפסטיבל"

אורי פסטר. רפי דלויה
אורי פסטר. המנהל האמנותי של פסטיבל "חג המחזמר"/רפי דלויה

"שח"ם - ארגון השחקנים בישראל" יוצא נגד הפקת פסטיבל "חג המחזמר" בבת-ים, בטענות ל"תנאי העסקה מחפירים" של שחקנים ואי תשלום כראוי. בהודעה שפרסם היום (ראשון) מסר הארגון כי הודיע לכל 2,200 שחקניו שלא ליטול חלק בהפקות הפסטיבל שעורכת עיריית בת ים, וזאת במחאה על תנאי העסקת השחקנים.

מהודעת הארגון, בעקבות חוזה שהגיע לידיו, עולה כי אין בכוונת יוצרי הפסטיבל לשלם לשחקנים ולשחקניות בגין תקופת חזרות בת חודשיים וכן בגין ארבע הצגות, זאת למעט תשלום של אלף שקלים בגין החזר הוצאות. בהמשך לטענות אלו מסרה יושבת ראש הארגון, אסתי זקהיים, כי "אי תשלום לשחקנים מקצועיים אינו תופעה חדשה, זו תופעה מזלזלת ומעליבה שצריך לעקור מן השורש".

"קראנו לכל השחקנים והשחקניות בארגון שלא לשתף פעולה עם הפסטיבל. לא נקבל את הניצול הזה ונפעל בכל דרך חוקית על מנת לעצור אותו", הוסיפה זקהיים. מנכ"ל הארגון, אורי רשטיק, מתח גם הוא ביקורת על התנהלות העירייה. "מצופה מרשות עירונית כמו עיריית בת ים לשלם בצורה הוגנת לעובדיה, אך התנאים המחפירים בהם מועסקים השחקנים והשחקניות מראים אחרת. לא נהסס לפעול בכל אמצעי חוקי על מנת לעצור העסקה נצלנית זו של שחקנים מקצועיים", מסר.

חברי המועצה הציבורית של 'צו פיוס' הרימו כוסית לכבוד השנה החדשה. חן לאופולד, מערכת וואלה! NEWS
"תופעה מזלזלת ומעליבה שצריך לעקור מן השורש". אסתי זקהיים/מערכת וואלה! NEWS, חן לאופולד

מהמנהל האמנותי של הפסטיבל, אורי פסטר, נמסר בתגובה: "חג המחזמר בת ים נוסד לקידום תרבות המקור הישראלית. עיריית בת ים תומכת ביצירה ישראלית באופן רחב ומקיף ללא עזרה של גורמים נוספים. כל קבוצה שמשתתפת בתחרות מקבלת תמיכה כספית ומקצועית, שהוכיחה עצמה בהצלחה בשלוש שנותיו הראשונות של הפסטיבל. יושבת ראש שח"ם הטרייה, אסתי זקהיים, השתתפה בפסטיבל בשנת 2014, היתה שופטת בפסטיבל בשנת 2015 והיא גם חברת נשיאות הכבוד של הפסטיבל. תמוה מאד כיצד התעלמה מהכרתה את הנפשות הפועלות ואת אופיו של הפסטיבל ונתנה לאנשי שח"ם לחפש שוב כותרות על גב חג המחזמר".

עוד נמסר כי "בהסכם הקבוצות עם השחקנים אכן מצוין החזר הוצאות של 1,000 ש"ח לא כולל מע"מ. זהו לא שכר, אלא החזר הוצאות בלבד. היוצרים והשחקנים לא מקבלים שכר. התמיכה הכספית והמקצועית של עיריית בת ים עוברת להפקת הפרזנטציה המוסיקלית בחג עצמו לקראת הצגות ההמשך. בהסכם עם השחקנים מתחייבים ראשי הקבוצות להעסיק את השחקנים בהצגות ההמשך ואם חלילה זה לא יקרה ישלמו לשחקן קנס של 10,000 ש"ח, תשלום עבור החזרות וההצגות בפסטיבל". בתגובה נכתב עוד: "עיריית בת ים לא נמצאת בדיאלוג עם השחקנים אלא רק ראשי הקבוצות, לא כופה על אף שחקן להשתתף בפסטיבל, ומעניקה ליוצרים את הזכות לבחירת השחקנים ולניהול העבודה מולם. דרישת השחקנים והביקוש הרב אחר הצגות הפסטיבל נעשים מתוך מודעות שהעבודה היא התנדבותית".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפנייה והיא נבדקת. ההסכמים נחתמו על בסיס ייעוץ משפטי ונמשיך לפעול על פי החוק".

יושבת ראש שח"ם, אסתי זקהיים, מסרה בתגובה לדברי פסטר: "בדרישה של ארגון השחקנים לשכר הוגן לשחקניו אין משום זלזול בפסטיבל שייסדת. אני אכן השתתפתי בפסטיבל בשמחה למרות השכר הזעום שקיבלתי, שאני חייבת לציין ששולם מכיסה של המחזאית ולא רק מהחזר ההוצאות, ואני בטוחה שאתה יודע שהרבה שחקנים ושחקניות מוכרים יותר קיבלו שכר ממפיקים/תורמים/תיאטראות שהיו מאחורי ההפקות ועזרו במימונן. משום שאני מעריכה אותך מאוד ואת פועלך התנדבתי לשמש כשופטת שנה אחרי. לא ידעתי שאני חברת נשיאות הכבוד, אבל אני משערת שזה סבבה ומאד מכובד - אז תודה". זקהיים הוסיפה: "אנחנו לא מחפשים כותרות על הגב של אף אחד, אנחנו מחפשים צדק לשחקנינו. מכבדת אותך מאד וכנראה מנסה להסביר שאין כאן שום דבר אישי".

(עדכון אחרון: 18:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully