וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"24: לחיות עוד יום": אקשן מופרך אך נדרש

7.5.2014 / 0:23

העונה התשיעית המקוצרת של "24" היא המשך ישיר לשמונה העונות הקודמות. מיתון? טרור? מלחמה? ג'ק באואר הוא התשובה

יח"צ - חד פעמי

תהליך השלום במזרח התיכון מת, אוקראינה ורוסיה על סף מלחמה כשברקע ארה"ב מטילה סנקציות נוספות והמצב באפריקה גרוע מתמיד. צריך להודות בזה: העולם בצרות. לכן טוב שג'ק באואר חוזר לחיינו, ארבע שנים לאחר שנאלץ לצאת לגלות כפויה. הסמליות לא היתה יכולה להיות גדולה יותר. בפעם הראשונה בה ג'ק באואר הפציע לתודעה, העולם התמודד עם אסון התאומים בניו יורק ואז, כמו היום, רצינו גיבור. מישהו שיעשה הכל כדי להציל את העולם. מישהו, מופרך ככל שיהיה, שיעמיד בפינה את הטרוריסטים. ג'ק באואר הוא המישהו הזה.

"24: לחיות עוד יום" (שעלתה אתמול ב-yes) היא הדרך של רשת "FOX" לדהור על טרנד החייאת תכנים פופולריים. העונה התשיעית של מותג האקשן המוצלח נצמדת, בערך, לקונספט המקורי: אקשן בזמן אמת. עם חריג אחד: אם בעבר כל עונה הורכבה מ-24 פרקים שתיעדו יממה בחיי באואר, העונה התשיעית תורכב מ-12 פרקים שיתעדו יממה בחיי באואר ויכללו קפיצות בזמן. כי העונה התשיעית היא לא עונה, היא "אירוע" לפי הרשת.

כך או כך, מדובר בהמשך ישיר לסדרת האקשן האהובה. העלילה, אם היא חשובה למישהו, די פשוטה: ג'ק באואר מנסה להציל את חייו של נשיא ארה"ב ולמנוע מלחמת עולם. אה כן, ולהוכיח שהוא חף מפשע ולא הטרוריסט שכולם חושבים שהוא. בדיוק מה שעשה בשמונה העונות הקודמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ק איז באק. הידד/מערכת וואלה!, צילום מסך

העלילה, כאמור, לא ממש משנה. גם לא אמינות האירועים. הרי מדובר באדם שבמשך שמונה עונות לא הלך לשירותים או אכל. מה כן משנה? הבידור. וההבנה ש"24" הקדימה את זמנה בכמה שנים טובות מבחינה טלוויזיונית. אי אפשר להמעיט בחשיבות הפורמט של "24" שיצר, מבלי להתכוון, את הדרך אנשים רבים צורכים את התוכן הטלוויזיוני שלהם בימינו. כל פרק הסתיים בקליפ-האנגר. הדקות הפכו לשעות שהפכו לימים שהפכו לשבוע של המתנה בין פרק לפרק. ההתמכרות היתה בלתי נסבלת והאדם, כיצור הלפעמים תבוני שהוא, הסתגל ומצא דרך להתגבר על ההתמכרות: צפייה ברצף. כשאנשי "24" שחררו לאחר העונות הראשונות את ה-DVD של הסדרה הם לא ידעו שישנו את העולם אבל ההמונים הסתערו, הסתגרו בבתיהם למשך יממה והיתר, כאמור, היסטוריה.

הצופים שיתעקשו לענות את עצמם בהמתנה שבועית לפרק החדש צפויים לחוות, פעם נוספת, את העונג הכרוך בצפייה ב"24". העונה התשיעית המקוצרת אינה נופלת מהעונות הקודמות בשום דרך. גם בעונה התשיעית יש יחידת לוחמה בטרור לא מתפקדת אשר חבריה עסוקים יותר בהחלפת מבטים עצבניים ובאינטריגות מאשר בלוחמה בטרור. גם בעונה התשיעית ג'ק מצליח לגבור על עינויים גופניים ונפשיים בפרק זמן קצר עד בלתי אפשרי ובעיקר - גם בעונה התשיעית, ג'ק נשאר אותו האנטי-גיבור, קונספט שנבנה, פורק, נבנה ופורק שוב ב-"24", מהעונות הקודמות כאילו לא עברו ארבע שנים מאז אירועי העונה המופרכת הקודמת.

הגיון? המשכיות? כל זה לא ממש משנה. העולם מסביבנו קורס והדרך היחידה לשרוד את הגיהנום בו אנחנו חיים היא לעצום עיניים, לנשום עמוק ולשקוע בעולם הדמיוני בו ג'ק באואר הוא גיבור כל יכול שמסוגל להציל את העולם. זהו, עכשיו יותר טוב.

מה אתם חשבתם על "24: לחיות עוד יום"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully