וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדמה משוגעת" זכה בפרס בברלין

דפנה ארד

16.2.2007 / 19:20

סרטו של דרור שאול זכה בקטגורית סרטי המשפחה והנוער בפסטיבל הנחשב: "זו שנה מופלאה לקולנוע הישראלי". מחר: התחרות הגדולה - האם "בופור" יזכה?

דרור שאול וצוות "אדמה משוגעת" חוזרים לארץ כמנצחים. לפני שעה קלה נודע להם כי הם זכו בפרס דב הקריסטל, בקטגוריית Generation לסרטי משפחה ונוער.

קרוב ל-1000 סרטים התחרו על האפשרות להתמודד על הפרס ונבחרו רק 16. אמנם לא מדובר על פרס כספי, אבל זה אכן פרס ממשי גם אם זו לא קטגוריה ראשית.

לפני שעה נערך הטקס בו התבשרו היוצרים על דבר קבלת הפרס, דרור שאול אמר לוואלה! תרבות: "זו שנה מופלאה לקולנוע הישראלי, שורשם נוכחות מסיבית בכל הפסטיבלים החשובים בעולם. אני גאה ש"אדמה משוגעת" הוא חלק משרשרת ההצלחה הזו. כבמאי אני מתרגש מכך שיצירה ישראלית ובעברית מצליחה לחצות גבולות של שפה ותרבות ולהגיע לצופים רבים ברחבי העולם".

חשוב לציין כי בקטגוריה הזאת שפטו קבוצה מיוחדת, שלא כללה שופטים מקצועיים, אלא עשרות נציגים של תיכוניסטים מעל לגיל 14. הם אלה שבחרו בסרט שזכה בפרס. לאדמה משוגעת נערכו שתי הקרנות במהלך הפסטיבל, לשתיהן הכרטיסים נמכרו מראש. עד כה צפו בסרט 160 אלף איש.

לא מכבר, זכה "אדמה משוגעת" בפרס בפסטיבל "סאנדנס" לקולנוע עצמאי בארה"ב. הלילה דרור שאול וחבריו ייצאו לחגוג את קבלת הפרס ברחובות ברלין, מחר בערב יוודע אם סרטו של יוסף סידר, "בופור" יחזור לישראל עם דב משלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully