וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנסמבל "הקבוצה ביפו" נגד נולד לרקוד

מיה יסעור

23.9.2007 / 11:35

שלחו לרשות השנייה מכתב מחאה נגד התוכנית, שפוגעת לדבריהם בענף המחול. נולד לרקוד בתגובה: "אנו שמחים לעזור בקידום ענף המחול"

מנהלי "הקבוצה ביפו", אנסמבל ובית ספר עצמאי למחול, יוצאים במחאה נגד התוכנית "נולד לרקוד", תחרות הפיזוזים מבית טמירה ירדני. מנהלי הקבוצה שלחו מכתב לרשות השניה, נגד התוכנית השלישית שהאודישנים אליה מתקיימים בימים אלו ממש. הטענה: "אין עוד תוכנית שפגעה כל כך ברוח המחול הישראלית".

בית הספר למחול "הקבוצה ביפו" פועל מזה שבע שנים במרכז הערבי-יהודי ביפו. במכתב שנשלח לרשות נכתב, בין השאר: "המחול, שמאז ומתמיד היה צורך אנושי-בסיסי וכלי ביטוי מופלא של בני האדם, הפך לצערנו, הודות לגישה המסחרית של ההפקה ולשופטים ה"מקצועיים" של "נולד לרקוד", לנחלתה של האליטה בלבד. האודישנים המבזים שמקיימת התוכנית שמים ללעג את כל מי שאינו נמנה על אותם ברי המזל שנולדו, על פי הגדרת התוכנית, לרקוד. בכך מעצימה התוכנית את תחושת הריחוק מעולם המחול בקרב מרבית הישראלים, שלא נפלה בידם הזכות ללמוד מחול בהיותם צעירים, או שלא ניחנו בנתונים פיזיים מרשימים. המסר שהיא מעבירה לקהל הישראלי הוא כי עדיף שיישארו על הכורסא מול הטלוויזיה ויעסקו במחול האצבעות על לחצני הטלפון בשליחת SMSים, אך את הפרקט שישאירו לצעירים, ליפים ולסקסיים בעלי כישורי תנועה מולדים".

המנהל האמנותי של הקבוצה ביפו, איתי יטוב, מוסיף: "הרעיון של לחשוף קהל בפריים טיים לריקוד הוא רעיון מבורך מבחינתי, אלא שנוצרה מגמה שאנשים קיבלו את התחושה שאם הם לא חבר'ה בני 15, אין להם סיכוי לרקוד בצורה מקצועית. אנחנו מרגישים שהתוכנית צריכה לתת מקום גם לכל מיני יוצרים, גם כאלה שהתחילו בגיל מאוחר יותר, ולא רק לכאלה שעומדים בסטנדרטים שנקבעו על ידי ערוץ 2".

מהפקת "נולד לרקוד 3" נמסר בתגובה: "האודישנים לעונה ה-3 של נולד לרקוד פתוחים בפני כל - לשמחתנו כל שנה מגיעים רבבות אנשים מכל הסוגים והמינים המקווים לזכות בתואר הרקדן הנולד. אנו שמחים לעזור בקידום ענף המחול בישראל וחשיפת הציבור לסגנונות שונים ולרקדנים מגוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully