וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האוזן השלישית פוגעת באינדי הישראלי?

עינב שיף

31.12.2008 / 15:58

הלייבלים העצמאיים מתבאסים: האוזן השלישית משנה את מדיניות הרכש שלה, הנפגעים העיקריים יהיו החברות הקטנות

האם רשת ה"אוזן השלישית" משנה כיוון בנוגע לאינדי ישראלי? במכתב שהעביר איתמר ויינר, מראשי הלייבל האלטרנטיבי אק-דק נכתב כי "החל מחודש ינואר 2009 מפסיקה חנות הדיסקים של האוזן השלישית בתל אביב למכור כותרי אינדי של לייבלים עצמאיים (ובכלל זה את כותרי הלייבל אק דאק)...עם כל הצער שבדבר קשה לבוא בביקורת על החלטה זו - האוזן נתנה את המענה / פרשנות שלה לבעיות בשוק המוזיקה ובחרה משיקולים כלכליים שוודאי קשורים לנתוני מכירות ועלות כוח אדם לוותר על השוק הזה".

מקורות שונים המקורבים לנושא אמרו כי הבעיה החלה כשהוחלט לפטר את רן שדה, האחראי על קנייה בקונסגנציה של הרשת. בעבר, היה שדה היה לוקח מספר עותקים מסוים מכותרי הלייבלים השונים, ומתקזז בעלויות לאחר תקופת הרצה בחנות. כעת, משפוטר שדה, אין אדם בחברה שיעסוק בנושא. המשמעות עבור הלייבלים השונים היא שהתנהלות הלייבלים תתנהל מעתה והלאה אך ורק מול מנהל הרפרטואר הישראלי של האוזן השלישית. "בלי המכירה בקונסגנציה", אומר מקור המקורב לנושא, יש ללייבלים רק שתי אופציות: או שיקנו מאתנו עותקים מראש, או שבכלל לא נהיה בחנות הזו". רן שדה אישר את דבר פיטוריו, אך סירב להגיב מעבר לכך.

השינוי במצב מביא את הלייבלים העצמאיים לתחושה קשה, שכן האוזן השלישית שימשה כנקודת המכירה הבולטת של כותרים מהסוג הנ"ל. בעבור לייבלים מסוימים, כמו אק-דק, המשמעות היא שמינואר 2009, לא תינתן אפשרות להשיג את הכותרים האלו בתל אביב.

תגובת האוזן השלישית

מהאוזן השלישית נמסר בתגובה: "הידיעה מופרכת מיסודה. האוזן תמשיך לקדם תרבות שוליים ואלטרנטיב ובכלל זה אמנים ולייבלים עצמאיים כפי שעשתה ב-21 שנות קיומה וכפי שתעשה בשנים הבאות.

כמו כל גוף מאורגן שנדרש לספירות מלאי בסוף שנה ויישור קו, האוזן מרעננת מחדש את המלאים. סחורה שהצטברה כאן במשך תקופה ארוכה ולא נמכרה מוחזרת לספקים עפ"י נהלי מסחר תקינים, על מנת לבחון מחדש את התוחלת ועל מנת לקלוט שוב תכנים על סמך הידע, הניסיון והקריטריונים של מנהלי הרפרטואר באוזן. תרבות אלטרנטיבית היא בנשמת האוזן השלישית והאוזן תעשה הרבה על מנת לקדם אמני קולנוע ומוזיקה עצמאיים כולל תצוגה ומכירה על מדפיה הצפופים. עותקי אינדי ימשיכו להימכר באוזן על פי שיקולי מנהלי הרפרטואר באוזן".

היכן להשיג מוזיקה עצמאית בכל זאת

צירפנו מספר לינקים בהם תוכלו להשיג מוזיקה ישראלית עצמאית, גם אם אתם גרים בתל אביב. לחצו ותיהנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully