וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של לאונרד כהן בארץ - לתרומה

עינב שיף

28.7.2009 / 15:41

הזמר ייסד קרן שתסייע לארגוני פיוס ישראלים-פלסטינים, עם התמקדות במשפחות שכולות. צוות מטעמו של כהן נמצא בימים אלו בישראל והפורום הרשמי של הזמר מודיע: מכירת כרטיסים למעריצים החל מיום שישי הקרוב

כל רווחי המופע של לאונרד כהן ברמת גן ב-24 בספטמבר ייתרמו לקרן חדשה, אשר תסייע לארגוני שלום ישראלים ופלסטינים. כך מדווח היום (ב') הג'רוזלם פוסט. רוברט קורי, מנהלו האישי של הזמר אמר לעיתון כי הקרן תסייע לארגונים ויחידים העובדים בישראל ובתחומי הרשות הפלסטינית ותתמקד בסיוע למשפחות שכולות הפועלות למען השגת שלום באזור.

"מאז הודענו על תחילת הטור במאי 2008, היה עניין רב בהבאתו לישראל", אמר קורי לעיתון בשיחה מבלפסט, שם הופיע כהן ביום א'. "כשהטור הפך להצלחה בלתי רגילה, מספר השיחות מישראל גדל והבענו רצון לעשות מופע שם. באותו הזמן, דאגנו בגלל הקונפליקט המתמשך והסבל של שני הצדדים, הישראלים והפלסטינים".

"ללאונרד הייתה מחשבה פשוטה", הוסיף קורי. "הוא אמר 'אני רוצה להופיע, אני פשוט לא רוצה לקחת שום כסף. אני רוצה שהכסף יישאר שם'. זה לא היה יותר מסובך מזה. תפקידי כמנהל, הוא לקחת את הרעיון ולראות האם הוא יכול להיות מיושם, לראות האם הרווחים של המופע בישראל יוכלו לשמש למטרה חיובית".

לאחר מכן יצר קורי קשר עם יצחק פרנקנטל, מייסד פורום המשפחות השכולות, שבנו אריק נרצח ליד רמאללה בשנת 1994. "קיבלתי טלפון ממי שהציג את עצמו כמנהל של לאונרד כהן", סיפר פרנקנטל לעיתון. "קורי אמר לי שלאונרד מעוניין לתרום את הכסף מהמופע שלו לאנשים ששילמו את המחיר ועדיין ממשיכים לעשות מה שהם יכולים כדי להשיג פיוס. הם הזמינו אותי להיפגש עמם בניו יורק, וגיליתי שני אנשים נפלאים, לאונרד ורוברט. הם השלימו אחד את השני. זה היה מאד מיוחד ולא רגיל למצוא מישהו כמו לאונרד, שאכפת לו בנוגע למה שקורה במזרח התיכון ורוצה לעזור".

"המופע יתקיים בארץ, זה ממש ברור"

דרך פרנקנטל, קורי יצר קשר עם ארגונים נוספים, ביניהם הפורום למשפחות שכולות. רוני הירשזון, חבר הפורום, פגש את כהן וקורי בברלין ושם סוכם על שיתוף הפעולה. "הוא משהו משהו", סיפר הירשזון לוואלה! תרבות. "הוא באמת הולך לתרום את כל הכסף דרך קרן שהוא מקים. זו הרגשה נהדרת, אנחנו צריכים אנשים כאלו שיוכלו לקרב את השלום עם תרומה לארגון כמו שלנו. הוא מפגיש אנשים וזה מפיל חומות, את כל הדעות הקדומות וככה עושים שלום. המופע יתקיים בארץ, זה ממש ברור".

לאחר שהוחלט על המהלך, קורי נדרש ללוגיסטיקה שלו, בנושאים כמו מס ותדמית. לשם כך, פנה קורי לעצת ארגון אמנסטי: "לא רציתי שהנושא יזוהה כצדקה ישראלית או פלסטינית", הוא אומר. "ישנים אנשים המאמינים שאמנסטי אינטרנשיונל הם גוף לא נטרלי, אבל הוא מכובד בכל העולם, עם ניסיון רב ועורכי דין נפלאים. הגענו אליהם לתמיכה משפטית ואחרי כמה שיחות, עלה רעיון הקמת הקרן, שתיתמך על ידי אמנסטי אבל תהיה נטרלית לחלוטין".

דבריו של קורי הם מכה לפרסומים השונים, שהטילו ספק בקיום ההופעה, למרות שטרם נמכרו כרטיסים למופע. גורמים בהפקת המופע בטוחים כי הדברים יבואו על מקומם בשלום וכי דבריו של קורי הם אינם הפתעה עבורם. "אין שום סכנה בקיום המופע", אומר גורם המקורב להפקה.

לוואלה! תרבות נודע כי בימים אלו ממש נמצא בישראל צוות ההפקה של כהן להסדרת כל הסוגיות השונות לקראת קיום המופע, כפי שמוכיחה התמונה מצילום סלולרי שהגיעה למערכת וואלה! תרבות. קורי עצמו התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו לא מופיעים אלא אם כל דרישות ההפקה מותאמים לסטנדרטים שלנו. זה לקח זמן, אבל צוות ההפקה שלנו נוסע לישראל לסגור את נושא ההפקה. אפילו שזה אצטדיון, זה הולך להישמע כאילו לאונרד מנגן בסלון".

עו"ד חגי שטרוויס, נציגו של מרסל אברהם, סירב להגיב לדברים.

דיווח: מכירת הכרטיסים תחל בשישי בבוקר

בינתיים הודיע מנהל הפורום הרשמי של כהן על תחילת מכירת הכרטיסים למופע ביום שישי הקרוב, ה- 31 ביולי. המכירה תחל לדברי המנהל בשמונה בבוקר, באמצעות קו טלפון מיוחד ותאפשר לכל חבר לרכוש עד ארבעה כרטיסים. על פי המנהל, המכירה תסתיים ביום שבת בשעה 8 בערב, כשהמחיר למעריצים טרם פורסם. על פי הפורום, ההודעה הרשמית בנושא תפורסם במהלך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully