וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בורשה אוהבים קולנוע ישראלי

עינב שיף

24.9.2009 / 15:23

7 סרטים ישראלים נכנסו לפסטיבל הקולנוע של ורשה, כולם בקטגוריות נושאות פרסים. בין הסרטים - "כלת הים", "עיניים פקוחות" ו"השמצה"

נציגות מכובדת במיוחד לקולנוע הישראלי בפסטיבל הסרטים של ורשה. 7 סרטים ישראלים שובצו בפסטיבל שיחל ב-9 באוקטובר, כולם בקטגוריות נושאות פרסים. הסרט הבכיר ברשימה הוא "כלת הים" של קרן ידעיה, שנבחר בתחרות הרשמית הבינלאומית של הפסטיבל, ששווי הפרס הראשון בפסטיבל הוא 25,000 אירו.

הסרטים "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן ו"שבע דקות בגן עדן" של עומרי גבעון נבחרו בקטגוריה המוקדשת לסרטי בכורה או סרטים שניים. הפרס הראשון בקטגוריה מגיע ל-5,000 אירו. הסרט "סיפור גדול" מועמד לפרס בקטגורית ה- Free Spirit המוקדשת לסרטים יוצאי דופן מכל רחבי העולם שהפרס הראשון במסגרתה הוא 5,000 אירו. שני סרטים של יוצרים פלסטינים יוקרנו בפסטיבל והם "הזמן שנשאר" של אליה סולימן שזוכה להצלחה גדולה בעולם הקולנוע ו"רימונים ומור" של ניווה נז'אר שהוקרן גם בפסטיבל קאן.

בקטגוריה המוקדשת לסרטי תעודה באורך של למעלה מ-60 דקות מועמדים הסרטים "השמצה" של יואב שמיר ו“Z32" של אבי מוגרבי. הפרס הראשון בקטגוריה זו מגיע גם הוא ל-5,000 אירו. פסטיבל וורשה נערך השנה זו הפעם ה- 25 בורשה. הפסטיבל הוא מטעם קרן הקולנוע של וורשה והוא נערך באופן קבוע בחודש אוקטובר, בתקופה הנחשבת ל"סתיו הזהב" והתקופה הנוחה ביותר לבקר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully