וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ורוסיה משתפות פעולה

7.10.2009 / 14:58

בפגישה שהתקיימה בין שרת התרבות לימור לבנת ומקבילה הרוסי אלכסנדר אביידב סוכם על הפקות קולנוע משותפות וחילופי סטודנטים בתחומי התיאטרון, מחול ומוזיקה

ישראל ורוסיה יחתמו על הסכם הפקות משותפות ושיתופי פעולה בתחום התרבות, כך הוחלט בפגישה שהתקיימה היום בין שרת התרבות והספורט לימור לבנת ושר התרבות הרוסי אלכסנדר אביידב. השרה לבנת נפגשה עם אביידב במסגרת שורה של פגישות שמקיימת השרה לקידום התרבות במהלך ביקורה במוסקבה עם תיאטרון הקאמרי המציג בעיר את ההצגה "המלט".

בפגישה החליטו השניים על חתימת הסכם קופרודוקציה בין המדינות, שיעגן הפקת סרטי קולנוע משותפים בין גופים בישראל לגופי קולנוע ברוסיה וצפוי לתרום באופן משמעותי לתעשיית הקולנוע שנפגעה כתוצאה מהמיתון הכלכלי הקשה. ישראל חתומה כיום על הסכמים דומים עם גרמניה, צרפת, קנדה ואיטליה ובכל שנה מופקים שניים עד שלושה סרטים במסגרת שיתופי הפעולה הבינלאומיים. בין הסרטים שהופקו במסגרת הקופרודוקציות השונות ניתן למצוא את "ואלס עם באשיר", "עג'מי" ו"לבנון" עטורי הפרסים.

בנוסף, הוחלט בין השניים לחתום על הסכם שיתוף פעולה דו צדדי בתחום התרבות שיאפשר, בין השאר, חילופי סטודנטים בתחומי התיאטרון, המחול והמוסיקה ויסדיר גם ביקורים של סופרים ואנשי תרבות נוספים.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ציינה כי ההסכם יתרום ליחסים בין ישראל ורוסיה והוסיפה: "ההסכם שהושג הוא פריצת דרך משמעותית שתקדם רבות את התרבות הישראלית ואת תעשיית הקולנוע הישראלית בפרט. הקולנוע הישראלי ייהנה מהפקות משותפת עם גורם חדש ובעל חשיבות רבה במפת הקולנוע העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully