וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאטרון של צ'יקי ארד יוצא לדרך

עינב שיף

15.10.2009 / 1:04

קבוצת מעין תעלה הערב את "קדימה! - על הון ולבנון", הצגה חדשה שתחנוך את אגף התיאטרון של הקבוצה, לצד זרוע השירה, הספרות והקולנוע

חבורת מעין, העומדת מאחורי הוצאתם לאור של חוברת השירה בעלת אותו השם, ספרי השירה של ואן נוין ונמרוד קמר, כתב העת הקולנועי "מערבון" והגלריה "החדש והרע", מתקדמת לתיאטרון. היום (חמישי) תציג החבורה במועדון ברזילי בתל אביב את "קדימה! – על הון ולבנון", מחזה בכורה מאת אחד מראשי החבורה, רועי צ'יקי ארד.

"זה הולך להיות תיאטרון עממי", אומר ארד לוואלה! תרבות. "יש איזו תחושה של קדושה סביב כל עניין התיאטרון, אני מכיר אותה גם מהשירה. הרעיון שלנו הוא להחזיר את התיאטרון אל תוך החיים, דבר שעשינו במעין עם שירה בהצלחה מסויימת. הרעיון הוא להחזיר את תחום התיאטרון כתחום יצירה לגיטימי לבחורות ובחורים צעירים. במיוחד עכשיו כשהטלוויזיה כל כך שמרנית ושתחום הקולנוע עמוס מאוד, האפשרות של תיאטרון כתחום יצירה שבו אין רייטינג והוא נותר 'אמנות", הוא אופציה מרגשת עם הרבה פוטנציאל. אני מאוד נהנה ממה שקורה עד עכשיו ומקווה שלא תתרחש קטסטרופה היום בגלל יכולת הארגון האיומה שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסטר הזמנה להצגה, עם המלצה חמה מאהרון שבתאי ודמותו של אהוד אולמרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קדימה!" מתארת את קורותיו האלטרנטיביות של חייל ישראלי, בשאלה מה היה קורה בחייו אם לא היה נחטף ומת במהלך המלחמה. ארד מבטיח לו במחזה חיים של עבודות זמניות בשכר מינימום ובמקביל מתאר את קורותיו של קצין דמוי גל הירש. שם המחזה אגב, מבלי להתחכם יותר מדי, נקרא בכוונה על שם מפלגתו של ראש הממשלה בזמן המלחמה, אהוד אולמרט. במחזה משתתפים כמה שחקנים מוכרים כמו יובל שגב, משה פרסטר ויוני להב לצד פעילי תרבות בולטים בשטח הצד השמאלי של המפה גם ללא ניסיון משחק כמו המוזיקאים זאב טנא וא.ב דן ואף ארד עצמו.

לאחר שוך חגיגות הצגת הבכורה, תתפנה החבורה ב-30 באוקטובר להשיק את גליון מספר 5 של מעין, שתכלול גם גליון חדש של "מערבון" וגליון בכורה של "החדש והרע", לצד השקת ספר השירים של נמרוד קמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully