וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלבנת פגשה את אחותו של וודי אלן

עינב שיף

13.11.2009 / 14:36

שרת התרבות נפגשה עם המפיקה זוכת גלובוס הזהב לטי ארונסון והכריזה: "על המדינה לעודד יוצרים הוליוודיים לצלם בישראל"

שרת התרבות לימור לבנת מעוניינת לעודד מפיקים בכירים בהוליווד לצלם את סרטיהם בישראל. בפגישה שנערכה השבוע בין לבנת למפיקה ההוליוודית לטי אהרונסון, זוכת גלובוס הזהב על הפקת הסרט "ויקי כריסטינה ברצלונה" של אחיה, וודי אלן, אמרה השרה כי "צילום סרטי קולנוע בישראל יתרום רבות לכלכלה הישראלית ולשיתופי פעולה אפשריים בין יוצרים מקומיים להוליוודיים. על המדינה לעודד צילומי סרטים בשטחה שיביאו לשגשוג תעשיית הקולנוע הישראלי".

בפגישה בה נכחו גם ראש מנהל התרבות במשרד צח גרניט, מנכ"ל סינמטק ירושלים אילן דה פריס, מנכ"ל הקרן לקולנוע ישראלי כתרי שחורי וכן הבמאי יוסף סידר, הוצגה יוזמתו של שחורי במסגרתה המדינה תשיב למפיקי קולנוע זרים את כספם, במידה ויופסקו צילומי סרטם בישראל מסיבה בטחונית חריגה.

היוזמה היא למעשה ניסיון לחדש נוהג ממשלתי שהופסק, במסגרת ביטחה המדינה מפיקים זרים. בשבועיים האחרונים התנהלו מגעים בין קרן הקולנוע הישראלי לחברת הביטוח הממשלתית "ענבל", שיחד עם המטה לקידום השקעות במשרד התעסוקה, המסחר והתעשייה מנסים להחיות את הביטוח המיוחד עבור היוצרים הזרים.

בנוסף, התעניינה ארונסון בפגישה בהטבות מס ליוצרי קולנוע זרים אשר יצלמו הפקות קולנוע בישראל. באחרונה נערכים בתעשיית הקולנוע הישראלי לקליטת הפקות זרות אשר יצטלמו בישראל. בין השאר, כפי שפורסם בוואלה! תרבות, מתוכננת הפקת פרויקט "Cities of Love" בירושלים עם במאים בכירים כמו האחים כהן ועוד.

"בואם לישראל של אנשי קולנוע מהשורה הראשונה בהוליווד, כדוגמת ארונסון, הוא חיוני לתעשיית הקולנוע בפרט ולתרבות הישראלית בכלל", סיכמה השרה לבנת שבוע מוצלח לקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית, לאחר חתימת הסכם ההפקות המשותפות עם ממשלת ברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully