וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes רכשה לשידור את "גן עדן עכשיו" והתחרטה

עינב שיף

31.1.2010 / 11:32

המועמד לאוסקר העוסק במחבלים מתאבדים היה אמור להיות משודר ב-20 בפברואר, אולם חברת הלווין חזרה בה מההחלטה לשדרו

חברת הלווין yes רכשה את הזכויות לשידור הסרט השנוי במחלוקת "גן עדן עכשיו" שביים האני אבו אסעד, שיבצה אותו לשידור, ואז נסוגה והחליטה בסופו של דבר לא לשדרו. בטופס המונה את הסרטים הבולטים של חודש פברואר פרסמה חברת הלווין כי תשדר את הסרט העוסק בסיפורם של מחבלים מתאבדים ב-20 בפברואר לכבוד פסטיבל ברלין (בו זכה הסרט) שיינעל באותו הערב. עם זאת, לאחר פניית וואלה!תרבות, נמסר מ-yes כי הסרט בסופו של דבר לא ישודר, על פי החלטת הנהלת החברה, למרות שהזכויות להקרנתו נרכשו.

לוואלה! תרבות נודע כי להחלטה לשדר את הסרט קדמו דיונים רבים, בשאלה האם כדאי להקרין את הסרט ולהסתכן בעימות עם משפחות שכולות, שנלחמו נגד מועמדותו לאוסקר בשנת 2006. כבר בעבר הייתה התלבטות בחברה אם לשדר את הסרט או לא ועד כה הוחלט שלא לשדרו. ב-yes נמנעו בעבר מלשדר את "התערבות אלוהית" של איליה סולימאן ואת "הפסיון של ישו" של מל גיבסון.

"אני שומע על כך לראשונה", אמר הבוקר לוואלה! תרבות מפיק הסרט, אמיר הראל. "yes רשאים להחליט מה שהם רוצים, למרות שכמובן שהייתי רוצה שסרט שלי ישודר בכמה שיותר מקומות. כנראה שאם זה לא יכול לקרות עכשיו, אני רוצה לקוות שזה יקרה בעתיד".

מ-yes נמסר בתגובה: "לאחר התלבטויות רבות בחרנו שלא לשדר את הסרט".

"גן עדן עכשיו", זוכה גלובוס הזהב לשנת 2006 כנציג פלסטין, מתעד את סיפורם של שני פלסטינים המתכננים לבצע פיגוע בתל אביב. בסרט משחקים קייס נאשף והיאם עבאס, שזכו לחשיפה בינלאומית בעקבות הסרט. בישראל, התאגדו הורים שכולים למלחמה בינלאומית במועמדותו של הסרט לאוסקר, בטענה כי הסרט מעניק לגיטימציה לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully