וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו הבמאיות הלסביות?

אייל דץ

1.3.2010 / 14:39

יאיר הוכנר, מנהל הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, מתלונן כי מרבית הסרטים שנשלחו אליו נוצרו על ידי גברים ולא עוסקים בעולמן של הלסביות. גם מקומם של הטרנסקסואלים נפקד השנה

מספר שיא של סרטים נשלחו השנה לפסטיבל הסרטים הבינלאומי החמישי לקולנוע גאה, אולם באופן מפתיע דווקא מקומם של הסרטים הלסביים נפקד ממנו השנה. במכתב ששלח מנהל הפסטיבל יאיר הוכנר לחבריו בפייסבוק, מספר הוכנר כי מבין הסרטים שנשלחו לפסטיבל השנה כמעט כולם נוצרו על ידי גברים. לטענתו, גם שני הסרטים שכן נוצרו על ידי נשים עוסקים בעולמם של הגייז ולא של הלסביות. הסרט היחיד שנשלח לתחרות ועוסק בלסביות נוצר על ידי גברים.

"מה קורה?",כתב הוכנר. "איפה היוצרות המדהימות של הקהילה? רק לפני שנתיים נטעלי בראון קטפה את הפרס הראשי בפסטיבל, איפה ממשיכת דרכה איפה אותן יוצרות לסביות שאנחנו כול כך רוצות ורוצים לצפות בסרטיהן". הוכנר גם ביקר את הקהילה הטרנסקסואלית על היעדרותן מהפסטיבל. "איפה כול אותן ואותם יוצרות ויוצרים טרנסים כול כך מוכשרים שצצו להם לפני כשנה ושינו סדרי עולם?"

קיבלנו השנה אחלה סרטים, אבל אין סרטים שעוסקים בקהילה הלסבית או בקהילה הטראנסית", סיפר הוכנר לוואלה! תרבות. "אנחנו פסטיבל הקולנוע הגאה ולקהילה יש המון פנים, וזה עצוב שאין היענות מהמגזרים האלו. אני מרגיש שיש דברים מתחת לפני השטח אבל הם לא מגיעים לפסטיבל".

פסטיבל הקולנוע הגאה יתקיים השנה בין התאריכים 22/6 ל- 26/6 בסינמטק בתל אביב. במהלך חמשת ימי הפסטיבל משולבות הקרנות למגוון סרטים שאינם מיועדים להפצה בארץ, מפגשים עם יוצרי קולנוע מישראל ומחו"ל, סדנאות ופרויקטים מיוחדים. בשנים האחרונות זוכה הקולנוע ההומו-לסבי בישראל להכרה רחבה, בסרטים כמו "הזמן הוורוד" של יאיר קדר ולפני כן "הבועה" של גל אוחובסקי ואיתן פוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully