וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם כשעיני פקוחות" זכה בפסטיבל דוקאביב

11.5.2010 / 21:00

סרטו התיעודי של אופיר טריינין על המוזיקאי גבריאל בלחסן קטף את הפרס הראשון בתחרות הישראלית. בתחרות הבינלאומית זכה "גברים בסאונה" הפיני

גבריאל בלחסן מתוך "גם כשעיני פקוחות"/בימוי: אופיר טריינין

(מתוך הסרט "גם כשעיני פקוחות". בימוי: אופיר טריינין)

הערב (שלישי) הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות בפסטיבל דוקאביב. בתחרות הישראלית זכה "גם כשעיני פקוחות", סרטו של אופיר טריינין על המוזיקאי גבריאל בלחסן. "זהו סרט מרגש המתעלה מעבר למשבר האישי של האמן ולוקח את הצופים למסע על גילוי עצמי, אחווה והאתגרים שביצירה" נאמר בנימוקים למתן הפרס של חבר השופטים בתחרות, שבו ישבו החוקר הגרמני הרמן בארת, איש הקולנוע הברזילאי אמיר לאבאקי, אשת הטלוויזיה הדוקומנטרית הצרפתית אנה גלוגובסקי, העורכת הישראלית ז'ואל אלקסיס והבמאי ניצן גלעדי.

את הציון לשבח בתחרות קטף "קרבת דם", סרטה האישי של נעה בן הגיא. בפרס ראש העיר זכה "לאהוב את סופיה" של אוהד יתח ובפרס הצילום זכה יאיר שגיא, צלם "קוראים לי אחלאם". אריק להב ליבוביץ', שערך גם את "לאהוב את סופיה" וגם את "המורה אירנה", קיבל על שניהם את פרס העריכה. את רשימת הפרסים של התחרות הישראלית משלים "המוח החשמלי" של נדב הראל, זוכה פרס התחקיר.

.

הסאונה הפינית ניצחה את השטינקר האמריקאי

בצד התחרות הכחולה-לבנה התקיימה גם תחרות בינלאומית, שהפרס הראשון בה הוענק ל"גברים בסאונה" של יונאס ברגל ומיקה הוטאקאיינן הפיניים, המתארים בו את החשיבות החברתית של הבילוי בסאונה. ציון לשבח הוענק ל"האדם המסוכן ביותר באמריקה – דניאל אלסברג ומסמכי הפנטגון" של ג'ודית ארליך וריק גולדסמית, שיש לו השלכות אקטואליות ביותר למציאות הישראלית, על עובד מערכת הביטחון האמריקאית שהדליף בתקופת מלחמת וייטנאם מסמכים סודיים של הפנטגון לניו יורק טיימס.

כמו כן חולקו פרסים בתחרות הסטודנטים: מיטל בן חמו, תלמידת סמינר הקיבוצים, זכתה בפרס הראשון על "תעודה של זהות" וגולן רייז מבית הספר מעלה זכה בפרס השני על "פרלמנט ארוחת הבוקר". נוסף על כך, חולקו מענקים במסגרת תחרות דוקו פיצ'ינג לסטודנטים, ומענק קרן גשר ו-yes דוקו לסרט הטוב ביותר ניתן ל"מחפשים לאמא חתן" של רותם ברנשטיין מסמינר הקיבוצים.

הפסטיבל ימשיך להתקיים עד יום שבת ה-15 במאי, ובמהלך סוף השבוע הקרוב תינתן הזדמנות נוספת לצפות בסרטים זוכי הפרסים. לחיצה על הקישור למעלה תוביל אתכם לסיקור המיוחד של וואלה! תרבות סביב הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully