וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה את התניית התמיכה בקולנוע בהצהרת נאמנות

אייל דץ

12.5.2010 / 14:30

45 ח"כים התנגדו להצעת החוק לעומת שניים שתמכו בה. ח"כ מיכאל בן ארי תקף בחריפות את ישראל ביתנו שהתנגדה. "ליברמן חזק בדיבורים אבל במבחן המציאות הוא כושל פעם אחר פעם"

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) ברוב מוחץ את הצעת החוק לתיקון חוק הקולנוע, לפיה סרטי קולנוע יזכו לתמיכה רק במידה ויוצרי הסרט יחתמו על הצהרת נאמנות למדינת ישראל. ארבעים וחמישה חברי כנסת הצביעו נגד הצעת החוק ורק שני חברי כנסת הצביעו בעד.

את הצעת החוק הוביל ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), לצד ח"כים נוספים ממפלגתו (אורי אריאל ויעקב כץ) וח"כ משה מטלון ממפלגת ישראל ביתנו. למרות העובדה שח"כ מטלון היה שותף להצעת החוק, לא תמכו בה חברי ישראל ביתנו.

ח"כ בן ארי תקף היום בחריפות את חברי הכנסת של ישראל ביתנו שהעדיפו לא לתמוך בהצעת החוק. "כנראה שלישראל ביתנו יש נאמנות לכסא הרבה יותר מנאמנות לבוחרים שלה", אמר בן ארי. "ליברמן חזק בדיבורים אבל לצערנו במבחן המציאות הוא כושל פעם אחר פעם. במקום לחוקק חוקי נאמנות הוא תומך במתן מענק למי שבוגד במדינת ישראל".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לדבריו של בן ארי, כי "סיעת ישראל ביתנו פועלת בקדחתנות בכדי לקדם ולהעביר הצעות חוק הקשורות באזרחות ואין היא זקוקה לאישורו של חבר כנסת זה או אחר על פעילותה בנושא. ישראל ביתנו תמשיך לקדם את חקיקתה בנושא, ותעשה זאת במסגרת הקואליציונית. ראוי לציין שלהצעת החוק המדוברת התנגדו כל סיעות הבית לעומת שני תומכים בלבד. משמע הדבר שגם תמיכה של ישראל ביתנו לא הייתה מועילה להעברת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully