וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס האמן הצעיר של משרד התרבות

אייל דץ

26.7.2010 / 17:24

חבר השופטים קבע את עשרת הזוכים בפרס לשנת 2010, המיועד לאמנים בגילאים 27-35. הזוכים יקבלו פרס בגובה עשרת אלפים שקלים כל אחד

משרד התרבות הכריז היום (שני) על עשרת הזוכים בפרס האמן הצעיר לשנת 2010. פרס האמן הצעיר מחולק מדי שנה לאמן מצטיין בגילאים 27 עד 35, כאשר כל אחד מהזוכים מקבל סכום כספי של עשרת אלפים שקלים. השנה כלל חבר השופטים שבחר את ההזוכים בפרס את איה בן רון, תמי כץ-פרימן, ד"ר איה לוריא ושלומית נמליך כמשקיפה מטעם משרד תרבות והספורט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך עבודתו של תמיר צדוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזוכים הם:

תמיר צדוק - "יצירתו הרעננה של תמיר צדוק משקפת את הזן הצעיר של האמנות הפוליטית בישראל", נכתב בין היתר בנימוקי השופטים. "ברוח ביקורתית נוקבת הוא חותר תחת מוסכמות ייצוג וסטריאוטיפים המקובעים סביב זהויות בתרבות הפופולרית המקומית".

גסטון צבי איצקוביץ' - עליו כתבו חבר השופטים בין היתר, כי "צילומיו מצטיינים בהתבוננות קשובה במקום ובבירור רכיבים של זהות. צילומיו מעידים על קולו הייחודי, מופנם אך מדויק, ועל עבודתו המצטברת לכדי מכלול מעמיק ובעל משמעות".

דור גז - "יצירתו של דור גז מתקיימת במרחב הפעולה והשיח שבין היסטוריה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ואמנות. כחוקר, כאוצר וכאמן הוא התבלט בשנים האחרונות כמי שייצר הכלאה בין קטגוריות אלה, המאוחדות כולן בעבודתו", נכתב בנימוקי חבר השופטים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודתו של גיל יפמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הינדה וייס - עליה כתבו חבר השופטים "יוצרת ייחודית וכישרונית אשר יצירתה מציעה כתב חידה מפתה הכורך קסם נעורים רענן ורומנטי לצד תהיות קיומיות על המצב האנושי. עבודתה מתאפיינת באיכות חומרית המתעתעת בין עושר לדלות, עליבות והדר ובין סימבוליזם פנטסטי לריאליזם נוקב".

מיכאל חלאק - עליו כתבו חבר השופטים כי "דיוקניו העצמיים הצליחו תוך זמן קצר להיחקק בתודעה כיצירות בעלות איכות ציורית, עומק רגשי ועמדה פוליטית בעלת משקל סגולי. בחירתו להתמקד לצד ז'אנרים של טבע דומם, בדיוקנו העצמי מהווה בחירה מושלמת בהיותו אתר מובהק לבחינת שאלות של ייצוג, ביטוי ותפיסה עצמית במישור אישי, אמנותי ולאומי"

ליהי חן - עליה נכתב בנימוקים לפרס, כי "כבר מתחילת דרכה התבלטה ליהי חן כאחד הקולות הייחודיים בסצנת האמנות הצעירה כשהציגה עבודות מיצב שאפתניות, ברוקיות ועשירות, בהן היטיבה לעשות שימוש בדימויים מוכרים, הסיטה אותם להקשר בדיוני חדש והטעינה אותם במשמעויות מטפוריות. בעבודותיה המעידות על רגישות אמנותית גבוהה היא מייצרת סביבות סוריאליסטיות אפופות מסתורין על קו התפר שבין אשליה למציאות".

אנה ים - "הצליחה כבר מראשית דרכה להעמיד בכישרון רב גוף יצירה מרשים בעל נוכחות ייחודית", כתבו בין היתר השופטים. "בצילומיה ניכרת הצלבה בין העיסוק בשפת הצילום עצמה לבין העיסוק בנושאים של זהות והגירה. כמו כן בולט עיסוק חוזר בסוגיות של פערים פנימיים – בין?דוריים, בין?חברתיים ובין?תרבותיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של מיכאל חלאק/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיל יפמן - "הוכיח עקביות, תעוזה ומקוריות כבר מתחילת דרכו כאמן כשחשף את חיפושי הזהות המגדרית שלו", נכתב בנימוקי השופטים לפרס. "בעבודתו לאורך השנים בולטת מידה רבה של ביקורת חברתית ויחד עם זאת היא מכמירת לב ומעוררת הזדהות".

טמיר ליכטנברג - "פעולותיו האמנותיות של טמיר ליכטנברג יוצאות מתוך זיקה למרחביו של שיח האמנות הרדיקלי, זה שהניב תנועה בנוסח "פלוקסוס" וגישות מושגיות שקראו לחיבור בין האמנות והחיים", נכתב בנימוק לפרס.

אסף עברון - עליו כתבו השופטים, כי "תצלומיו המוקפדים מתאפיינים בקומפוזיציות מחושבות וניכרת בהם ההיקסמות מן המרקם ומהנוכחות החומרית של חפצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully