וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרסי אופיר

אייל דץ

27.7.2010 / 11:20

התחרות מתוכה ייבחר הנציג הישראלי לאוסקר יצאה לדרך, כש"הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן מוביל עם 12 מועמדויות, ביניהן לפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר. אבי נשר ו"פעם הייתי" בפנים, קוסאשווילי ו"התגנבות יחידים" בחוץ. "זה מה יש", הגיב קוסאשווילי

המסע של הקולנוע הישראלי לעבר השתתפות רביעית ברציפות בטקס האוסקר יצא לדרך, עם הכרזת המועמדים לפרסי אופיר, הפרס החשוב ביותר בקולנוע הישראלי. חמשת הסרטים המועמדים לפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, ממנו ייבחר הנציג הישראלי לאוסקר, הם זוכה פסטיבל ירושלים, "הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן; "המדריך למהפכה" של דורון צברי, שבסופו של דבר אושרה השתתפותו כסרט עלילתי; שובר הקופות "פעם הייתי" של אבי נשר, שעשוי לזכות סוף סוף בהכרת האקדמיה; העיבוד המסקרן לספרו של א"ב יהושע, "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" של ערן ריקליס; וכן הסרט "מבול" של גיא נתיב.

ההפתעה הגדולה ברשימה זו היא היעדרותו של הסרט "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי, מהמבקרים החריפים של הקולנוע הישראלי בשנה האחרונה. "זה מה יש", אמר קוסאשוילי לוואלה! תרבות בתגובה, "לא ציפיתי לכלום. אני לא יכול להעיד על הסרט שלי. האוסקר? יותר חשוב לי להגיע לקהל".

קוסאשווילי זכה למועמדות על "התגנבות יחידים" בקטגוריית הבמאי, לצד ניר ברגמן ("הדקדוק הפנימי"), דורון צברי ("המדריך למהפכה"), ערן ריקליס ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש") ומשה איבגי, שסוף סוף מועמד בקטגוריה מחוץ לשחקן הראשי על בכורתו כבמאי ב"וביום השלישי". יו"ר חבר השופטים בפרס, גידי אורשר, התייחס במסיבת העיתונאים בה הוצגו המועמדויות להיעדרו של נשר מהרשימה, כמו גם הדרתו מקטגוריית התסריט: "זה קורה גם בפרסים אמריקאיים, חברי האקדמיה חשבו שיש מועמדים טובים יותר", אמר אורשר.

אורשר אף הרחיב על הוויכוח סביב "המדריך למהפכה", אשר נטען כי הוא סרט תיעודי ולא עלילתי, אך לבסוף אושרה השתתפותו כסרט עלילתי: "לאחר שההנהלה שמעה את טיעוני הצדדים, היא קיימה דיון והחליטה כי לאור העובדה שמחציתו של הסרט מתוסרט ומבוים כסרט עלילתי, ההנהלה תכבד את הגדרת יוצריו", אמר אורשר. עם זאת, יו"ר האקדמיה מארק רוזנבאום אמרי כי במידה והסרט יזכה בפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר וייפסל על ידי האקדמיה האמריקאית כמועמד לאוסקר, ייבחר הסרט שהגיע למקום השני בהצבעת האקדמיה הישראלית - כפי שהיה במקרה "ביקור התזמורת" ו"בופור" לפני כארבע שנים. "אנחנו לא מאמינים שצריך לפסול סרטים מראש בגלל שהם לא מתאימים לתקנון של האוסקר האמריקאי", אמר רוזנבאום. "אנחנו מכבדים את הכללים שלהם, אבל פרסי אופיר היא תחרות עצמאית".

שאול דישי, חבר האקדמיה והמתנגד הראשי להגדרתו של "המדריך למהפכה" כסרט עלילתי, אמר המסיבת העיתונאים כי "השתתפותו של 'המדריך למהפכה' כסרט עלילתי משבשת את ההצבעה והעובדה היא שעלו רק ארבעה פיצ'רים ומקום אחד נתפס על ידי סרט תיעודי".

בסיכום המועמדויות, הסרט המוביל הוא "הדקדוק הפנימי" עם 12 מועמדויות, "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש" עם שמונה, "פעם הייתי" עם שבעה, "וביום השלישי", "התגנבות יחידים" ו"מבול" עם שישה. "המדריך למהפכה" ו"זוהי סדום" בכיכוב הקאסט של "ארץ נהדרת" זכו כל אחד בחמש מועמדויות ו"אנדנטה" של אסף תג'ר בארבעה.

אדיר מילר מועמד לפרס השחקן

בקטגוריות המשחק, אדיר מילר מועמד כצפוי לפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על משחקו ב"פעם הייתי". לצדו מועמדים רואי אלסברג ("הדקדוק הפנימי"), יוסי פולק ("התפרצות X"), יואב רוטמן ("מבול") ומארק איווניר על "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש".

אורלי זילברשץ מועמדת לפרס השחקנית הראשית על תפקידה ב"הדקדוק הפנימי", לצד מיה דגן ב"פעם הייתי", לירון בן-שלוש ב"מיה", הילה פלדמן ב"וביום השלישי" ורונית אלקבץ ב"מבול".

לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר מועמדים יהודה אלמגור ("הדקדוק הפנימי"), מיכאל מושונוב ("מבול"), גורי אלפי ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש") ומיכאל אלוני ואסף בן שמעון (שניהם מ"התגנבות יחידים").

על פרס שחקנית המשנה יתמודדו השנה אוולין קפלון ("הדקדוק הפנימי"), אורנה פורת ("התפרצות X"), אפרת בן צור ("וביום השלישי"), עלמה זק ("זוהי סדום") ורוזינה קמבוס ("משאבי אנוש").

פרס מפעל חיים לזאב רווח

זאב רווח הוא הזוכה השנה בפרס למפעל חיים מטעם האקדמיה על תרומתו לקולנוע הישראלי. זאת, למרות שבהיסטוריה של פרסי אופיר זכה רווח בפרס רק פעם אחת - בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על משחקו ב"בית"ר פרובנס".

"אני מודה לאקדמיה", אמר רווח שהגיע למסיבת העיתונאים. "את התודה שלי אני מקבל כל ערב בתיאטרון ומהקרנת הסרטים שלי בטלוויזיה". "זה נותן לי דחיפה להמשיך הלאה", אמר רווח לוואלה! תרבות. "אני מחכה להפסקה בהצגות התיאטרון כדי להתחיל לצלם סרט חדש".

גם בקרב המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריה הדוקומנטרית נרשמת תחרות מרתקת: המועמדים הם "גם כשעיני פקוחות", זוכה פרס דוקאביב שביים אופיר טריינין אודות גבריאל בלחסן; זוכה פסטיבל ירושלים "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי, שנחשב למועמד המוביל לזכייה בשל ההכרה הרחבה לה זכה בחו"ל; "שומרוני בודד" של ברק הימן; "חיים יקרים" של שלומי אלדר; ו"גנבים בחוק" של אלכסנדר גנטלב.

טקס פרסי אופיר צפוי להיערך לפני ראש השנה הקרוב, כשהפעם יעבור הטקס מחיפה לירושלים. המועד המדויק ייקבע בהמשך, עם סיום המשא ומתן של האקדמיה מול גופי השידור השונים על העברת הטקס. הזוכה מתוכו יהיה מועמד להיכנס לקטגוריית הסרט הזר באוסקר האמריקאי, בו השתתפה ישראל בשלוש השנים האחרונות עם "בופור", "ואלס עם באשיר" ו"עג'מי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רשימת המועמדים

הסרט העלילתי הטוב ביותר: "הדקדוק הפנימי", "מבול", "פעם הייתי", "המדריך למהפכה", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

הבמאי הטוב ביותר: ניר ברגמן ("הדקדוק הפנימי"), דורון צברי ("המדריך למהפכה"), דובר קוסאשווילי ("התגנבות יחידים"), משה איבגי ("וביום השלישי") וערן ריקליס ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש")

השחקן הראשי: רואי אלסברג ("הדקדוק הפנימי"), יוסי פולק ("התפרצות X"), יואב רוטמן ("מבול"), אדיר מילר ("פעם הייתי"), מרק איווניר ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש")

השחקנית הראשית: אורלי זילברשץ ("הדקדוק הפנימי"), הילה פלדמן ("וביום השלישי"), לירון בן-שלוש ("מיה"), רונית אלקבץ ("מבול") ומיה דגן ("פעם הייתי")

שחקן המשנה הטוב ביותר: יהודה אלמגור ("הדקדוק הפנימי"), מיכאל מושונוב ("מבול"), גורי אלפי ("משאבי אנוש") ומיכאל אלוני ואסף בן שמעון (שניהם מ"התגנבות יחידים")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: אוולין קפלון ("הדקדוק הפנימי"), אורנה פורת ("התפרצות X"), אפרת בן צור ("וביום השלישי"), עלמה זק ("זוהי סדום") ורוזינה קמבוס ("שליחותות של הממונה על משאבי אנוש").

התסריט הטוב ביותר: ניר ברגמן ("הדקדוק הפנימי"), אורי ענבר, יוסי מדמוני, ארי פולמן ודורון צברי ("המדריך למהפכה"), עדנה מזי"א ("התפרצות X"), נעה ברמן-הרצברג וגיא נתיב ("מבול") ונח סטולמן ("שליחותו על הממונה על משאבי אנוש")

פרס מפעל חיים: זאב רווח

פרס למוזיקה מקורית בסרט: אבי בללי ("המדריך למהפכה"), ישי אדר ("וביום השלישי"), יוסף ברדנשווילי ("התגנבות יחידים"), רן שם-טוב ("זוהי סדום"), אסף תג'ר ("אנדנטה").

הצילום הטוב ביותר: אלעד דבי ("אנדנטה"), רואי רוט ("בין השמשות"), בנימין נמרוד חירם ("הדקדוק הפנימי"), אמנון סלומון ("התגנבות יחידים"), יורם מילוא ("וביום השלישי"), גיורא ביח ("זוהי סדום")

העריכה הטובה ביותר: עינת גלזר זרחין ("הדקדוק הפנימי"), עמי טיר ומאור קשת ("המדריך למהפכה"), זוהר סלע ("וביום השלישי"), יצחק צחייק ("פעם הייתי") וטובה אשר ("שליחותו של המומנה על משאבי אנוש")

העיצוב האמנותי הטוב ביותר: יואל הרצברג ("אנדנטה"), יואב דהרי ("גיא אוני"), עידו דולב ("הדקדוק הפנימי"), אבי אביבי ("זוהי סדום") ומיגל מרקין ("פעם הייתי")

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: לו מוריה ("גיא אוני"), נתן אלקנוביץ ("הדקדוק הפנימי"), רונה דורון ("התגנבות יחידים"),
לאורה שיים והילה ברגיאל ("זוהי סדום") ורונה דורון ("פעם הייתי")

פס הקול הטוב ביותר: אשי מילוא, איתי אלוהב, תולי חן, יוסי אפלבאום, ישראל דוד ("אנדנטה"), דוד ליס ואביב אלדמע ("הדקדוק הפנימי"), אשי מילוא ("מבול"), דוד ליס וישראל דוד - ("פעם הייתי"), אשי מילוא וגיל תורן ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully