וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלוקבסטר תודיע על פשיטת רגל בספטמבר"

עינב שיף

27.8.2010 / 8:40

העיתונות הכלכלית בארה"ב מדווחת כי ענקית ספריות הקולנוע הביתי תכריז על פשיטת רגל, בעקבות חובות של למעלה ממיליארד דולר. האם אולפני הקולנוע ייחלצו לעזרתה?

זה נראה כמו סופו של עידן: רשת הספריות להשכרת סרטי וידאו ודי.וי.די בלוקבסטר עומדת להכריז על מצב של פשיטת רגל. על פי דיווחים בעיתונות הכלכלית בארה"ב, מנהליה הבכירים של הרשת מנהלים שיחות בימים אלו עם אולפני הקולנוע השונים, המספקים לרשת סרטי די.וי.די, במטרה להציג להם את תוכנית פשיטת הרגל המיועדת ולבקש את תמיכתן בתוכנית ההבראה הכלכלית שהרשת תיקח על עצמה.

בשנה האחרונה סגרה הרשת למעלה מ-1,000 סניפים והפסידה בסך הכל 1.1 מיליארד דולר מאז תחילת 2008. הרשת עוד חייבת 920 מיליון דולר בריביות שונות. פשיטת הרגל כמובן תעמיד בסכנה את 3,425 הסניפים שמחזיקה כרגע הרשת בארצות הברית.

הירידה הדרסטית בכוחה של בלובקסטר נובעת מהתחזקותן של רשתות כמו רדבוקס ונטפליקס, הנחשבות לכוח המשמעותי ביותר בתחום הקולנוע הביתי בארה"ב, כמו גם בירידה חדה בצריכת הקולנוע הביתי דרך רשתות להשכרת סרטים דוגמת בלוקבסטר. גם בישראל סובלת בלוקבסטר מירידת כוחה: העיתון TheMarker דיווח אמש כי הסניף החולוני של הרשת ייסגר ועל פי דוחות של חברת NMC יונייטד, ארבעה מסניפי החברה ברחבי הארץ ייסגרו.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוקבסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully