וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא מרוויחים מזה כלום"

אייל דץ

20.9.2010 / 2:43

ההכנות לפסטיבל אינדינגב הרביעי יצאו לדרך במסיבת עיתונאים, בה הודו המארגנים מתן נויפלד ואסף קזדו כי גם חסות מסחרית באה בחשבון עם גדילתו של הפסטיבל

פסטיבל אינדינגב הרביעי יוצא לדרך: מארגני הפסטיבל שזכה כבר לכינוי "וודסטוק הישראלי", ונחשב לעמוד התווך של סצנת הפסטיבלים והמוזיקה העצמאית בישראל, קיימו אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה הם חשפו את התוכנית האמנותית המלאה של הפסטיבל.

מלבד רשימת האמנים המרשימה שכבר פורסמה ושכוללת למעלה משבעים מופעים, כולל הפסטיבל מספר אטרקציות נוספות ביניהן תחנת רדיו שתארח אמנים ואנשים מהקהל בשידור חי, שני ערבי מוזיקה אלקטרונית המאורגנים על ידי לייבלים בולטים הפועלים כיום בז'אנר ביניהם בוטניקה של אמיר אגוזי (גילוי נאות: בעל טור קבוע בוואלה! תרבות) ונדב רביד וטבק של צח בר ואיתי דראי, וכן דיסק אוסף בשם "אינדי אוסף" שיאגד בתוכו הקלטות לייב של 14 מההרכבים שיופיעו בפסטיבל. עוד באטרקציות של הפסטיבל: בלוג שיתעדכן בזמן אמת על ידי הקהל, מתחם סרטי דוקו-מוזיקה, בימת "הממשלה", שתפעל בפורמט של במה פתוחה בסגנון הייד פארק, בה יוכל כל אדם לעלות ולשפוך את משנתו במשך שמונה דקות ועוד ועד.

במהלך מסיבת העיתונאים סיפר מתן נויפלד, שייסד את הפסטיבל יחד עם אסף קזדו, על האתגרים שעמדו בפניהם השנה, על האג'נדה שעומדת מאחורי הפסטיבל ועל הקושי בהרכבת הליין אפ שהופך קשה ככל שהפסטיבל נעשה יותר ויותר פופולרי. "אנחנו נאלצים לדחות 60 אחוז מההרכבים שפונים אלינו", סיפר נויפלד.

מתן נויפלד עם אסף קזדו, מארגני אינדינגב. ענבל מרמרי
אין שום דבר רע בחסות. נויפלד/ענבל מרמרי

ומה לגבי חסויות מסחריות? נויפלד לא פוסל על הסף. "אם תסתכל על פסטיבלים בעולם קטנים כגדולים תראה שאין כזה דבר פסטיבל בלי ספונסר", הוא אומר בשיחה עם וואלה! תרבות אודות הפסטיבל, שכבר עתה נהנה מתמיכתה של קרן מיראז' לפיתוח הנגב. "אני לא חושב שכל ספונסר הוא פסול. אם הפסטיבל מקבל כמה עשרות אלפי שקלים מאיזו חברה ובתמורה יכול לשלם עוד כסף לאמנים, להביא הופעות גדולות יותר, אם רוצים כמובן ולשפר את ההפקה אין בזה שום רע".

לדברי נויפלד, פנו אליו ואל קזדו מספר גופים מסחריים אולם נכון לעכשיו כולם נפסלו. "עד עכשיו קיבלנו פה ושם הצעות אבל לא דברים שחשבנו שהם שווים את זה. אנחנו כל הזמן מדברים ביננו על כך שהפסטיבל לא יכול להמשיך במתכונתו הנוכחית. הוא גדל משנה לשנה, אנשים מקשים וכל אחד דורש יותר כסף. הם לא מצליחים להבין שאנחנו מנסים לתת כמה שיותר ואנחנו לא מרוויחים מזה כלום. אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו חייבים ספונסר אבל האמת היא שאנחנו לא באמת רוצים ספונסר".

יאיר יונה. ענבל מרמרי
כל פסטיבל בעולם משתמש בספונסר. נויפלד, מימין עם יאיר יונה, מנכ"ל הלייבל אנובה היוצא/ענבל מרמרי

רשימת האמנים הבולטים בפסטיבל השנה כוללת את קרולינה; עמיר לב עם להקת Tree; אלקטרה שיארחו את קוואמי; ישראלים פעולה סקס של מאור כהן; דניאלה ספקטור עם מיכל לוטן; נעם רותם עם נערות ריינס, בום פם שישחזרו את מופע הזירה עם האחים רמירז; הקולקטיב עם קותימאן; ועוזי פיינרמן ויהוא ירון שיופיעו בטרום בכורה לאלבומי הסולו שלהם.

אמנים נוספים שיופיעו בפסטיבל: פונץ' של יוסי בבליקי; הונאת האמרגן של קוב; להקת אומללה יחד עם Sandhous; יעל דקלבאום; אשכרה מתים; רוצי בובה עם רם אוריון; יעל קראוס; שממל; כל החתיכים אצלי; פוטוטקסיס; הפשרות עם חיה מילר ועוד.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, פסטיבל אינדינגב ייארך השנה שלושה ימים ולא יומיים כמו בשלוש השנים הקודמות. מחיר הכרטיסים במכירה מוקדמת עומד השנה בשלב ראשון על 150 שקלים לשלושת הימים ולאחר זמן מה יעלה המחיר ל-170 שקלים. מארגני הפסטיבל מסרו כי יימכרו מעט מאד כרטיסים ליום אחד של הפסטיבל, עבור הקהל הדתי שירצה להגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully