וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל עכו

עינב שיף

29.9.2010 / 17:37

ההצגה "חינוך מחדש" זכתה בפרס הראשון בתחרות המסורתית של הפסטיבל לתיאטרון אחר. ההצגה "25" זכתה בפרס הוקרה להצגה מצטיינת. "הפסטיבל השנה היה מעולה", סיכמו השופטים

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ננעל היום (שלישי) בפעם ה-31 עם ההכרזה על הזוכים בתחרות השנתית של הפסטיבל. ההצגה הזוכה היא "פלופנבאך וצופנהיים: חינוך מחדש". "זוהי התבוננות מקורית, חדה ומדויקת בקשר שבין חינוך לחברה", נימק חבר השופטים ברשות דורית ירושלמי את הבחירה בהצגה של ערן טובול, שזכה ב-10,000 שקלים. בתחרות "עכו 2" זכתה ההצגה "דקת דומיה".

בפרס הוקרה להצגה מצטיינת זכתה "25" של מאור זגורי, שגם זכה באות הוקרה לבימוי. "ידו המיומנת ורבת הדמיון של מאור זגורי הקנתה להצגה זרימה בלתי פוסקת, עשירה בהמצאות וקפדנית מבחינת חוש התזמון והניקיון", כתבו השופטים.

באירוע עצמו הוענקו אותות הוקרה למשחק, לתעוזה אמנותית וכן למצטיינים בקטגוריות טכניות. פרס ראש העיר לשחקנית הוענק לנעמה שנדר על ההצגה "תיאטרון מסך".

"פסטיבל עכו 2010 היה מעולה", סיכמו השופטים. "הוא התאפיין בניגודיות חזקה בין ההצגות. ניכר שהבחירות היו נאמנות לעידוד יוצרים צעירים, לחיפוש שפות אמנותיות רבות ומגוונות. התימה המרכזית בפסטיבל היתה הזיכרון התרבותי הטראומטי, וההתמודדות של אנשים יוצרים עם זהותם התרבותית. בפסטיבל נשמעו שפות אלטרנטיביות שמפצות במשהו על חוסר האפשרות לדבר את המשבר שאנו חיים בתוכו. למרות ההתמקדות הגורפת בטראומה של אירופה, ההצגות הצליחו להאיר מזוויות שונות ומקוריות גם את עכו, על תושביה והיותה מראה של המצב הפוליטי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully