וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פסטיבל ראשון ליצירה אתיופית

עינב שיף

16.11.2010 / 16:17

שלמה גרוניך יחדש את להקת שבא בפתיחת פסטיבל הייחודי שייערך בירושלים בין התאריכים 16-25 בדצמבר. "מקומו של היהלום התרבותי הזה הוא בקדמת הבמה", אומרים המארגנים

פסטיבל הולגאב, המתיימר להיות הפסטיבל הראשון ליצירה אתיופית בישראל, יתקיים בין התאריכים 16-25 בדצמבר בירושלים. הפסטיבל, המתקיים ביוזמת בית הקונפדרציה בעיר ובשיתוף משרד הקליטה והעלייה, יציג אירועים בתחומי התיאטרון, המוזיקה והמחול ברחבי ירושלים.

מופע הפתיחה של הפסטיבל יציג את שלמה גרוניך עם דור חדש של להקת שבא, אותה הקים בשנת 1991. בהופעה יציג גרוניך שירים ישנים מהרפרטואר הרחב שלו, לצד שירים חדשים עליהם עבד עם המקהלה. בנוסף, ייערך מרתון הצגות של תיאטרון הולגאב, ביניהם "חולת אהבה", "לבדה", "הבית של מתוקו" שזכה בפסטיבל עכו, "באמהרית זה נשמע יותר טוב" עם יוסי ואסה ועוד.

בתחום המוזיקה, תופיע הזמרת איילה אינגדשט עם שירים חדשים, הג'אזיסט אבטה בריהון עם ענת פורט, ג'אז אתיופי של רביעיית נדב הבר ועוד. בתחום המחול, תופיע להקת המחול הבינלאומית ביתא.

"פסטיבל הולגאב כאן בראש ובראשונה בשביל להדגיש את יופיה ועושרה האמנותי של היצירה האתיופית כפי שהיא משתקפת מבעד למציאות הישראלית", אומרים בוועדה האמנותית של הפסטיבל. "זוהי תרבות חדשה וייחודית, שנולדה עם הגעתם ארצה של עולי אתיופיה, המספקת סיפורי מסע והסתגלות יוצאי דופן. סיפורים אלו - כשבאים במגע עם התיאטרון, המוזיקה, והמחול – מולידים יהלום תרבותי רב ערך שמקומו בקדמת הבמה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully