וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טינדרסטיקס ביטלו הופעותיהם בישראל מסיבות פוליטיות

עינב שיף

23.11.2010 / 12:52

ימי החרם ממש לא חלפו: להקת הטינדרסטיקס הודיעה כי לא תגיע להופעותיה בת"א. הלהקה: "בתמימותנו חשבנו שהמוזיקה שאנו יוצרים היא מעבר להיבטים פוליטיים"

מכה לתעשיית ייבוא ההופעות לישראל: אחרי תקופת רגיעה, להקת הטינדרסטיקס הודיעה כי לא תבוא להופעותיה במועדון הבארבי בתל אביב שתוכננו ל-1 ול-2 בדצמבר, כך הודיעה הפקת המופע היום (שלישי), לאחר שלשתי ההופעות כמעט ואזלו כל הכרטיסים. מועדון הבארבי יוציא הודעת מייל מסודרת בהמשך היום לכל רוכשי הכרטיסים עם הנחיות לביצוע ביטול הרכישה.

"מלאי עצב אנו נאלצים להודיע על ביטול ההופעות בישראל. כשסגרנו את ההופעות האמנו בתמימותנו כנראה, כי המוזיקה שאנו יוצרים היא מעבר להיבטים פוליטיים", נמסר מהלהקה. "בשבועות שחלפו מאז הלחץ הגדול שהופעל עלינו מצד אנשים וארגונים, חלקם קרובים אלינו, גרם לנו להבין שזה לא כך".

"קשה לקרוא תיגר על מגמה שאנו נוטים להסכים לה, שהולכת ומתפתחת במהירות, גם אם אנו לא לגמרי מסכימים על השיטות בהן זה נעשה", הוסיפה הלהקה. "גם ההנאה והציפייה שלנו מההופעה בישראל פגה ע"י הלחצים הפוליטיים. אנו מצפים ליום שנוכל לנגן בישראל ובמזרח התיכון למען האנשים וליהנות מהשמחה הטהורה של המוזיקה עצמה".

"משתמשים במוזיקה למטרות לא לה"

ביטול הלהקה נחשב למפתיע, שכן חבריה העניקו ראיונות לתקשורת הישראלית לקראת בואם, בהם לא נרמז כי עומדת בפניהם התלבטות כלשהי. "אני מאוכזב מאד מהביטול, ובעיקר מופתע משום שלאורך כל הדרך הלהקה ומנהליה לא רמזו כי הנושא הפוליטי ולחצים מארגונים שונים עומד על הפרק מבחינתם והדגישו שהם מגיעים לישראל כמתוכנן", מסר מפיק המופע, אסי רון. "אני מאמין כי מוזיקה מאז ומעולם היתה מקור לקירוב לבבות ולא להיפך והבמה היא הכלי המרכזי של האמן להשמיע את יצירתו לקהל מעריציו. צר לי על כך שאמנים כאלה ואחרים נכנעים ללחצים פוליטיים מארגונים שונים אשר משתמשים במוזיקה למטרות לא לה".

כאמור, הביטול של הטינדרסטיקס מגיע לאחר תקופה יחסית סדירה של הופעות מחו"ל, כולל הופעות ענק של אוזי אוסבורן ולינקין פארק בפארק הירקון, לצד הופעות של דפדרו, ג'ון לי הוקר ג'וניור ועוד. בסוף השבוע הקרוב צפויה להופיע בישראל מרקורי רב וכרגע נראה שההופעה תתקיים כרגיל. ב-14 בדצמבר צפויים להגיע לישראל איזובל קמפבל ומארק לאנגן ובינואר - The Fall.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully