וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר העברי המושמע של 2010: "שתדעי" של שלומי שבת

עינב שיף

28.12.2010 / 7:00

אקו"ם מפרסמת את נתוני סיכום השנה ובהם שבת הוא המנצח הגדול. אריק איינשטיין הוא המבצע המושמע של 2010 ושלום חנוך - המלחין. ויש גם הפתעה מכיוון הקאנטרי האמריקאי

שלומי שבת הוא המנצח הגדול של 2010 בנתוני ההשמעות ברדיו הישראלי, על פי אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות יוצרים בישראל. במצעד השירים המושמעים של השנה בקרב התחנות המדווחות לאקו"ם על פי חוק, "שתדעי" של שבת הוא השיר המושמע ביותר. אחריו נמצאים "שיר נחמה" של הדג נחש, "מחוזקים לעולם" של אברהם טל, "האחת שלי" של ישי לוי, "אורות" של אברהם טל, "נשימה" של חן אהרוני ואסתי גינזבורג, "אה אה אה" של אפרת גוש, "אל תלכי עכשיו" של יהודה פוליקר, "נשיקה אחת מימך" של אייל גולן ו"מכתב לאחי" של עילי בוטנר וקובי אפללו.

"אני מאד נרגש ושמח על כך", אמר שלומי שבת לוואלה! תרבות. "אני מודה לכל הקהל שתמך, הגיע להופעות, קנה את הדיסק ואהב את השירים. ההישג כאן הוא שלהם יותר משלי".

שבת נמצא גם במקום החמישי ברשימת המבצעים המושמעים של השנה, כשבמקום הראשון נמצא אריק איינשטיין ואילו במקום השני נמצא שלמה ארצי. המלחין המושמע ביותר ב-2010 הוא שלום חנוך ואחריו יהודה פוליקר, שלמה ארצי ונעמי שמר ז"ל. אהוד מנור הוא המחבר המושמע ביותר ואחריו יוסי גיספן, נתון מעניין שמלמד על היקף הפריסה של גיספן בז'אנר הים-תיכוני. אקו"ם אינה חושפת את המספרים המדויקים כך שלא ניתן לדעת מה הפער בין מנור לגיספן, אולם נראה שאם מגמת השליטה של המוזיקה הים-תיכוני תישמר וגיספן ייבדל לחיים ארוכים, לא מן הנמנע שבשנה הבאה הוא יגיע למקום הראשון.

בתחום המוזיקה הלועזית אפשר לרשום את 2010 כהפתעה גדולה: השיר המושמע ביותר השנה על פי אקו"ם הוא "Need You Now" של הרכב הקאנטרי ליידי אנטיבלום. לצד ההצלחה היחסית של טיילור סוויפט, נראה שאחרי שנים ארוכות, החדירה של עולם הקאנטרי לעולם הפופ מאפשרת לו גם כניסה לטעמם הקשה והאטום של קובעי הטעם בישראל ביחס למוזיקה לועזית. במקום השני נמצא "אלחנדרו" של ליידי גאגא ואחריו "טיק טוק" של קישה, "Alors On Danse" של Stormae ועוד הפתעה במקום החמישי – "I Feel Better" של הוט צ'יפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully