וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה למחזמר "ספיידרמן": שחקנית ראשית עוזבת

שני גורקביץ'

29.12.2010 / 7:38

הרצף לא נפסק: נטלי מנדוזה, אחת השחקניות הראשיות במחזמר, החליטה לעזוב את ההפקה בעקבות פציעתה. ויש גם תאקל עם מבקרי התיאטרון שלא התאפקו עם רשמיהם

נראה שרצף המזל הרע של המחזמר היקר ביותר בתולדות ברודווי עוד לא נגמר. אמש (שלישי) דיווח הניו יורק טיימס מפי מקורות בהפקת המחזמר "ספיידרמן", כי אחת השחקניות הראשיות, נטלי מנדוזה, הודיעה על רצונה לעזוב. טרם פורסמה הודעה רשמית בנושא, אולם על פי הדיווח, נציגיה של מנדוזה עוסקים כבר כמה ימים בסיכום פרטי עזיבתה עם ההפקה.

מנדוזה, שגילמה במחזמר את האויבת של איש העכביש, נפצעה במהלך החזרות להצגה בסוף חודש נובמבר. היא נחבלה בראשה והרופאים אבחנו זעזוע מוח. מנדוזה אמנם שבה לחזרות כעבור שלושה ימים, אולם מאז סבלה מכאבי ראש ובחילות במהלך סצינות התעופה שלה.

השחקנית רמזה על עזיבתה כשצייצה בחשבון הטוויטר שלה "אני יכולה לחוש בטיול מתקרב להודו". מלבד מנדוזה, נפצעו עוד שלושה שחקנים ואנשי פעלולים המשתתפים במחזמר, שעלות הפקתו מסתכמת עד כה בכ-65 מיליון דולרים. בעקבות פציעות אנשי הצוות, ותקלות נוספות, נדחה שוב ושוב ערב הפתיחה, של מה שהוגדר לאחרונה "האסון הגדול בתולדות ברודווי". תאריך הצגת הבכורה הרשמית הוא ה-7 בפברואר, אך ספק אם הליכתה של אחת השחקניות הראשיות תאפשר עמידה בלוח הזמנים.

מי הזדרז לקרוע את המחזה?

אם התקלות הטכניות בתוך ההפקה לא הספיקו, אנשי המחזמר צריכים להתמודד עתה גם עם מבקרי התיאטרון שהזדרזו לפרסם את רשמיהם עוד לפני הפרימיירה, שלא כנהוג בעולם התיאטרון: מבקר התיאטרון של חדשות בלומברג, ג'רמי ג'ררד, ועמיתתו מניוזדיי, לינדה ווינט, הפרו הסכם בלתי כתוב כשפרסמו השבוע את הביקורות שלהם על המחזמר - יותר מחמישה שבועות לפני ערב הפתיחה הרשמי.

מדובר במבקרים חשובים, שכותבים עבור גופים תקשורתיים משמעותיים, והמהלך עורר את חמתם של אנשי המחזמר. "לא משנה מה הנימוק של המבקרים או של העורכים שלהם, הוא אינו משנה את העובדה שבמשך עשורים, מחזות זמר התפתחו בפני קהל שרכש כרטיסים לפני שהמבקרים הוזמנו", אמר דובר ההפקה, ריק מירמונטז, והוסיף כי "ההתפתחות חסרת התקדים הזו היא מדאיגה, בלשון המעטה".

בביקורת שכתבה, הודתה וינר כי רכשה כרטיס להצגה למרות "ההסכם הג'נטלמני", אולם לדבריה, אחרי כל הרעש התקשורתי סביב התאונות והכשלים שהובילו לדחיות חוזרות ונשנות של "ספיידרמן", היא חשה כאילו "המבקרים הם היחידים שלא יכולים לראות את הכלה לפני החתונה". הטור שפרסמה לא היה ביקורת הצגה קלאסית, וכלל בעיקר את דעותיהם של אנשים בקהל - שהתבררו כלא מאוד חיוביות. לעומתה, המבקר של בלומברג פרסם ביקורת מלאה, שאמנם החמיאה מאוד לתפאורה ולתלבושות, אולם הייתה שלילית ביותר לגבי תוכן המחזה והביצוע. המבקר ג'ררד ציין כי החליט לפעול בצורה לא מקובלת, בין השאר, בשל הדחיות החוזרות ונשנות של ערב הפתיחה. עם זאת, הוסיף כי בכוונתו לצפות שוב במחזה, כשיוזמן באופן רשמי, ולפרסם ביקורת חוזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully