וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן שר לגלעד שליט

שני גורקביץ'

4.1.2011 / 15:33

הזמר חשף את "מזמור לגלעד" שיוקדש למאבק להשבת החייל החטוף ואמר כי הוא לא מצפה ללהיט. נעם שליט: "התפילות מרגשות וחשובות, אבל השבת גלעד היא בידי ראש הממשלה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מי שהיה בהופעות של אייל גולן בשנים האחרונות יודע שבכל הופעה הוא עוצר בשלב מסוים בין השירים ומונה את מספר הימים בהם נמצא גלעד שליט בשבי. היום (שלישי), גולן מפרסם את השיר שהלחין בעצמו וכנראה יוצמד לנוהג הזה, "מזמור לגלעד", שיר שחובר לצורך המאבק להחזרת החייל הנמצא בשבי החמאס. כל הכנסות השיר יועברו כתרומה למטה המאבק להחזרת שליט. בנוסף, ערוץ 24 יפיק לשיר קליפ בהתנדבות וגם כל ההכנסות ממכירתו יועברו למטה.

"אני לא מחפש שהשיר יהיה להיט", אמר גולן במסיבת עיתונאים שהתקיימה עם נעם שליט באולפן בראשון לציון בו הוקלט השיר. "אני מחפש משהו שיגרום להבין שצריך להחזיר את הילד הביתה. אני לא מסוגל לראות את הבן שלי ארבע וחצי דקות מחוץ לבית, אז אני ודאי לא יכול לדמיין מה הן ארבע וחצי שנים".

"מנהיגות אמיתית צריכה למלא את מחויבויותיה"

נעם שליט הודה לגולן על השיר, אך אמר כי "תפילות הן מרגשות וחשובות, אבל צריך לזכור שהשבתו של גלעד אחרי כל כך הרבה חודשים ושנים היא בידי אדם אחד, בנימין נתניהו". "אנו מקווים שהכמיהה של העם בישראל לראות את גלעד בבית תתלקח ותתעצם בעקבות פרסום היצירה ותחזק את ראש הממשלה לקחת סיכונים", הוסיף שליט. "מנהיגות אמיתית צריכה למלא את מחויבויותיה".

"לפני כחודשיים, שוחחה חברת הכנסת דליה איציק עם המנהל האישי שלי, מוטי גמיש", סיפר גולן על גלגולו של הרעיון. "בשיחתם הועלה הנושא הכאוב והקרוב לליבי, גלעד שליט, ומצוקתם של בני המשפחה הנובעת בשל המאבק הכאוב להחזרתו של גלעד. החלטתי שאני נרתם למען השבתו לארץ של החייל החטוף גלעד שליט, בדרך היחידה שאני מכיר - מוזיקה".

מי שכתב את מילות השיר הוא יוסי גיספן, בכיר כותבי המילים בז'אנר הים תיכוני. "לפני כשנה כתבתי את המילים האלו ודימיתי מעין פרק נוסף לספר תהילים", אמר גיספן. "לצערי, היום, שנה אחרי, עדיין יש מקום למילים הכל כך קשות האלו". את השיר עיבד תמיר צור, שותפו הוותיק של גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully