וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי והסופר סטיבן פריי יגיע לישראל

שני גורקביץ'

16.1.2011 / 12:36

פריי, שזכה באמי על עבודתו הדוקומנטרית, יבקר בישראל במסגרת צילומי סדרה על התפתחות שפות וישתתף בכנס "לשון ראשון" שייערך בראשון לציון במהלך השבוע הקרוב

היוצר הבריטי, סטיבן פריי ("החברים של פיטר", "ווילד") יגיע לישראל ביום חמישי. זאת, כדי להשתתף בכנס בנושא השפה העברית שייערך בראשון לציון. פריי עובד כעת על סדרה העוסקת בשפות ועתידה להיות משודרת ברשת BBC בבריטניה בסוף 2011.

פריי מגיע לישראל בעקבות עבודה אקדמית של הפרופסור גלעד צוקרמן על החייאת השפה העברית. כששמע פריי על השתתפותו בכנס, החליט להגיע לארץ יחד עם צוות הצילום של התוכנית. מלבד הביקור בכנס והשיחה עם צוקרמן, צפוי הסופר והקולנוען לבקר גם בבית הספר העברי הראשון בעולם, בית הספר "חביב" בראשון לציון.

התוכנית עליה עובד פריי צפויה לקחת אותו למקומות שונים בעולם במטרה לבחון נושאים כגון: שפות ילידים, תהליכי החייאת שפות ומקורותיו של הכתב. עד כה ביקר צוות התוכנית אצל האבוריג'ינים באוסטרליה, ובקניה שבאפריקה.

פריי, שזכה בפרס האמי על עבודתו הדוקומנטרית ("המניה-דפרסיה של סטיבן פריי", ששודרה גם בערוץ 8 של HOT), מוכר הן כסופר ("השקרן" ו"כדורי הטניס של הכוכבים"), והן בשל עבודתו בקולנוע ובטלוויזיה (בסדרה "הפתן השחור" ו"ג'יבס ו-ווסטר"). על המסך הגדול הופיע ב"דג ושמו ונדה", "החברים של פיטר", "פארק גוספורד" ועוד. פריי אף מקריין את גרסאות האודיו לספרי "הארי פוטר" בבריטניה.

הכנס "לשון ראשון" הרביעי ייפתח ב-18 בינואר ויימשך עד ה-21 בחודש ובמהלכו ישתתפו אנשי אקדמיה, חינוך ותרבות בשורה של דיונים ומופעים בנושא הלשון העברית. בנוסף, יוענק בפעם הראשונה פרס ראש הממשלה ללשון העברית, לעורך והמתרגם אמציה פורת. לאחר הענקת הפרס יתקיים מופע גדול לציון יום הולדתה המאה של הסופרת והמשוררת לאה גולדברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully