וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לאה פורת-גור לאמנות הבמה ללהקת "תיפסה"

שני גורקביץ'

23.1.2011 / 23:51

להקת המחול הצ'רקסית זכתה בפרס בסך 15,000 שקלים מטעם משרד התרבות. מנכ"לית המשרד: "מדובר ביוזמה ברוכה"

להקת המחול הצ'רקסית "תיפסה" מכפר קמא קיבלה הערב (ראשון) את פרס לאה פורת-גור לאמנות הבמה הקהילתית, לאחר שזכתה במקום הראשון בתחרות למחול פולקלור ואתני. הפרס בסך 15,000 שקלים חדשים הוענק ללהקה ולמנהלה האמנותי תחאוכו סינאל, בשלב הגמר של התחרות, שנערך הערב בגני תקווה.

בשלב הראשון בתחרות התמודדה "תיפסה" מול 50 להקות מכל רחבי הארץ, ובערב הסיום נערכה תחרות בין 12 הקבוצות המובילות. למקום השני הגיעה להקת המחול הייצוגית של גבעתיים, בניהולם האמנותי של עינת לאור-עתיק ועמוס קב, שקיבלה פרס של 10,000 שקלים. המקום השלישי ופרס של 5,000 שקלים הוענקו ללהקת המחול של משגב, בניהולה האמנותי של דגנית רום. פרס כספי הוענק גם לתשע הלהקות שהגיעו לערב הגמר של התחרות.

התחרות מתקיימת זו השנה ה-14, כאשר בכל שנה היא עוסקת בתחום אחר של אמנות הבמה הקהילתית, כגון תיאטרון, תזמורות קהילתיות וחבורות זמר, מחול קלאסי ומחול מודרני. הפרס הוא יוזמה משותפת של משרד התרבות והספורט, החברה למתנ"סים בישראל ומשפחת פורת-גור, כהוקרה על פועלה של הגברת פורת-גור ששימשה כיו"ר המועצה לאמנות ותרבות במשרד החינוך והתרבות בשנים

"התחרות הינה תהליך הנפרס לאורך שנה שלמה במהלכה ניתנת הזדמנות ללהקות יישוביות להופיע ולהיחשף לקהלים חדשים", אמרה מנכ"לית משרד התרבות, אורלי פרומן. "זו יוזמה מבורכת הממנפת פעילות קהילתית הן מבחינת היותה במה המאפשרת לכישרונות מקומיים לבוא לידי ביטוי ביצירותיהם המגוונות והן לאור היותה יוזמה המעודדת עשייה ויצירה של הלהקות בישובים ברחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully