וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריון פרופ' מיכאל הרסגור מת בגיל 86

ההיסטוריון הנודע שהפיץ את האהבה לתחום במשך שנים דרך גלי צה"ל, הלך לעולמו והוא בן 86. "הוא היה ג'נטלמן וקירב אלפי אנשים להיסטוריה", אמרה המגישה ליעד מודריק

(קטע מהתוכנית "שעה היסטורית" עם הפרופסור מיכאל הרסגור. באדיבות גלי צה"ל)

ציון דרך היסטורי: פרופ' מיכאל הרסגור, היסטוריון הנודע מת הבוקר (חמישי) בבית החולים בגיל 86 בשיבה טובה. הוא הותיר אחריו בת ושלושה נכדים, אשתו נפטרה לפני 11 שנים. הרסגור נודע בציבוריות הישראלית, בה היסטוריונים ופרופסורים אינם זוכים למעמד של "כוכבים", בעיקר בזכות הנחיית תוכנית הרדיו "שעה היסטורית" בגלי צה"ל, שם במשך 25 שנים סיפר על ההיסטוריה בדרכו שלו – באמצעות ידע רחב יריעה בתחום וחוש הומור בריא. מעבר לתוכנית הוא שימש כפרופסור להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב.

ליעד מודריק, שהגישה את התוכנית לצדו של הרסגור בשנים האחרונות, אמרה עם היוודע הבשורה כי מותו מהווה אבידה עצומה. "כולנו, בצוות התוכנית, שבורי לב. מעבר לכל מה שהצופים הכירו - ההומור, החוכמה והשנינות, זה היה איש שתענוג וזכות לעבוד איתו. איש אציל נפש, שתמיד קיבל את כולנו כשווים. תמיד סקרן ותמיד רוצה לשמוע עוד שאלות ונהנה מהעבודה". מודריק הוסיפה כי "כל תוכנית איתו היתה חוויה, הוא היה דייקן וג'נטלמן. מעבר לתרומה שלו להיסטוריה, הוא קירב עשרות אלפי מאזינים לנושאים שאליהם לא נחשפים אליהם והוא עשה זאת בצורה יוצאת דופן".

פרופסור הר סגור נולד בשנת 1924 בבוקרשט שברומניה ומאוחר יותר עקרה המשפחה לצרפת בכדי להעניק השכלה לבנה. לאחר מכן שבה המשפחה לרומניה במהלך מלחמת העולם השנייה נספו כולם חוץ מהרסגור עצמו שעזב את רומניה בשנת 1946 ולאחר מסע של שלוש שנים במהלכו נכלא על ידי הבריטים בקפריסין, הגיע לישראל בשנת 1949.

הוא הצטרף לקיבוץ זיקים בצפון הנגב ואף העניק לו את שמו. את השכלתו האקדמית החל באוניברסיטת תל אביב ואת לימודי התואר הראשון סיים בהצטיינות. לאחר מכן נשלח ללימודי המשך בצרפת. התמחותו עסקה בתקופת ימי הביניים באירופה. בין הספרים שפרסם במהלך השנים: "מבוא לתקופת הרנסאנס", "עידן האורות - מבוא לתולדות החברה המערב-אירופית במאה ה-18" ו"כולה שלי? לסיומו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully