וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין: ציונים לשבח ל"מבול" ו"לא רואים עלייך"

שני גורקביץ'

19.2.2011 / 16:47

סרטיהם של גיא נתיב ומיכל אביעד צוינו לשבח במסגרות בהן הוקרנו בפסטיבל הסרטים היוקרתי. בשניהם מככבת רונית אלקבץ. נתיב: "אושר מדהים", אביעד: "כיף אדיר"

סוף שבוע נאה לקולנוע הישראלי: הן "מבול" של גיא נתיב והן "לא רואים עלייך" של מיכל אביעד זכו היום (שבת) לציונים לשבח מטעם חברי השופטים של הקטיגוריות השונות שבמסגרתן הוקרנו בפסטיבל הקולנוע של ברלין. בשני הסרטים מככבת רונית אלקבץ - לתשומת לבם של המלהקים בישראל.

אחר הצהריים זכה "מבול" בציון מיוחד בקטגוריית ה-Generations - קטגוריה מיוחדת בה מורכב חבר השופטים מקולנוענים ומילדים. הזכייה היא סגירת מעגל עבור נתיב, שלפני כעשור זכה בדוב הקריסטל - הפרס הראשון בקטגוריית ה-Generations - עם סרטו הקצר "מבול", שעליו מבוסס הסרט הנוכחי.

"אושר מדהים", אמר נתיב בשיחת טלפון נרגשת עם וואלה! תרבות בתום טקס הפרסים. "גם לנועה ברמן, שכתבה את התסריט, וגם לי. וזאת סגירת מעגל מדהימה כי זכינו פה לפני תשע שנים בפרס עם הסרט הקצר 'מבול' ועכשיו אנחנו זוכים עם הסרט באורך מלא. אנחנו סוגרים מעגל מופלא מבחינתנו ונורא נרגשים לקראת יציאתו של הסרט בארץ. קיבלנו אהבה גדולה פה, השחקנים רונית אלקבץ ויואב רוטמן (שהגיעו להקרנה בברלין - ש.ג.) קיבלו המון אהבה מהאנשים פה".

הסרט, בכיכובם של אלקבץ, רוטמן, צחי גראד ומיכאל מושונוב, מגולל את סיפורה של משפחה המתמודדת עם שובו הלא-צפוי של בנה האוטיסט, בשל סגירתו של המוסד הטיפולי בו שהה. הסרט זכה בפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי שהתקיים בחיפה בספטמבר, וכן בפרס על הצילום ופרס על תרומה אמנותית בולטת לרוטמן.

נתיב סיפר כי הצוות הישראלי התכוון לשוב לארץ אתמול בבוקר, אך מארגני הפסטיבל הודיעו להם בבוקר להישאר עד מוצאי השבת. "נורא הופתענו", אמר הבמאי. "נשארנו בקור המקפיא של ברלין שחימם לנו את הלב". לדבריו, חבר השופטים התרגש מאוד מהסרט ובעיקר מהמשחק של רוטמן ומושונוב. "מחר חוזרים הביתה נרגשים, ומבחינתנו זו רק תחילת הדרך, הסרט עכשיו רק נולד. אנחנו מאוד נרגשים להיות נציגים פה", סיכם.

"'מבול' הוא סרט שהשאיר בנו רושם רב" נימקו השופטים את החלטתם. "הוא מתאר דיוקן מרגש וריאליסטי של משפחה במשבר. התרשמנו מבניית מערכת היחסים העדינה בין מיכאל מושונוב ליואב רוטמן ששבתה את ליבנו. המשחק של צוות השחקנים הוא יוצא מן הכלל".

"החרדות שלי נגמרו"

מוקדם יותר הוכרז כי "לא רואים עליך" של מיכל אביעד זכה בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בקטגורית הפנורמה בפסטיבל. הקטגוריה אינה תחרותית, אך השופטים בחרו להעניק לסרט, בו מככבת יבגניה דודינה לצד אלקבץ, ציון מיוחד.

בשיחה עם וואלה! תרבות עם היוודע דבר הזכייה אמרה אביעד: "זה כיף אדיר, באמת. את עושה סרט, את באה איתו לפסטיבל ומקבלת ביקורות נהדרות ואז גם מישהו נותן לך פרס? החרדות שלי נגמרו. אני חושבת שיהיה בסדר. כשאנשים באמת מבינים ומעריכים את הסרט שלך, זה באמת מרגש".

הפסטיבל, שהחל ביום חמישי שעבר, מגיע לסיומו מחר כאשר היום בערב יוכרזו הזוכים בתחרות הראשית, בה מתמודד "מבול", סרטו של יהונתן סגל. על פי בורסת ההימורים סביב הפסטיבל סיכוייו של "מבול" לזכות הם נמוכים מאוד ועומדים על אחד ל-150.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully