וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי פרס שרת התרבות לספרות: נורית יובל ויהודה אטלס

שני גורקביץ'

28.2.2011 / 13:19

בין הזוכים גם חווה חבושי וחגית בת עדה. "רואה לעצמי חובה לשמור שכל העוסקים במלאכת הקודש התרבותית של ספרות ושירה יוכלו להמשיך ליצור ולהתפרנס בכבוד", אמרה השרה לבנת

משרד התרבות והספורט הכריז היום (שני) על הזוכים בפרס שרת התרבות בתחום היצירה הספרותית לשנת תשע"א. בין הזוכים יהודה אטלס, נורית יובל, חווה חבושי וחגית בת עדה.

"אני מברכת את כל הזוכים שמבטאים בתוצרים שלהם את החשיבות העצומה שיש במגוון ספרותי גם לאיכות היצירה התרבותית העברית", אמרה השרה לימור לבנת . "זהו לא דבר מובן מאליו על רקע הכשלים שקיימים בשנים האחרונות בשוק הספרים, לא רק בישראל, אלא גם במדינות רבות אחרות. ברשימת הזוכים השנה ניתן למצוא גם הוצאות ספרים קטנות אבל איכותיות מאוד, שבתנאים הקיימים כיום בשוק הספרים מתקשות לשרוד. כשרת התרבות אני רואה לעצמי חובה לשמור שכל העוסקים במלאכת הקודש התרבותית של ספרות ושירה - המו"לים, הסופרים, המשוררים, העורכים, המתרגמים והמאיירים - כולם יוכלו להמשיך ליצור ולהתפרנס בכבוד".

הזוכים

בפרס לספר הביכורים זכו: "מכתוב" מאת איריס אליה כהן (הקיבוץ המאוחד); "זה שמחכה" מאת יותם טולוב (כתר); "קונכיה" מאת שגיא אלנקווה (ירון גולן); "כשהחלטתי להיות קטנה" מאת נגה אלבלך (הקיבוץ המאוחד); "נסיעה" מאת יאיר אסולין (חרגול).

פרס היצירה למתרגמים הוענק ליהודה אטלס וחגית בת עדה על פעילותם לאורך השנים – בת עדה כמתרגמת מצרפתית ואטלס כמתרגם ספרי ילדים.

נורית יובל זכתה בפרס בקטגוריית ספרות לגיל הרך, וחווה חבושי זכתה בפרס בקטגוריית הילדים והנוער.

דנה כספי וליזה אולמן זכו כל אחת בפרס השרה למתרגמים משפות מיוחדות. כספי על תרגום "רשימותיו האחרונות של תומס פ. למען הציבור" מנורווגית, ואולמן על "תולדות מלחמת היהודים ברומאים מאת יוספוס פלביוס" מיוונית עתיקה.

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, הזוכה בפרס לעריכה ספרותית הוא דורי מנור על עריכת כתב העת הספרותי "הו!". כמו כן, בפרס השרה למשוררים בתחילת דרכם זכו הדס שחם, נעמה שקד ונדב ליניאל.

בפרס לספרות מופת זכו "כל כתבי דוד אבידן כרך 4" בעריכת דוקטור ענת וייסמן ודוקטור דוד ויינפלד (הקיבוץ המאוחד), "שירת התקופה בין מלחמה ומהפכה" בעריכת אריק אייזנברג (כרמל), "יצירות אורי ניסן גנסין" בעריכת הפרופסור דן מירון ונגה אלבלך (הקיבוץ המאוחד), "ספר השבת" בעריכת יונדב קפלון (ידיעות ספרים), "וידיו של משכיל: אביעזר" בעריכת שמואל ורסס (ביאליק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully