וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספנסר טוניק: "מי שחושב שעירום זה פורנוגרפיה חי בעולם עצוב"

שני גורקביץ'

11.5.2011 / 13:59

הצלם האמריקאי ממשיך לקדם את פרויקט צילום העירום שלו בים במלח. ”זה לא יוכל לקרות בשום מקום אחר במזה”ת"

"הפרויקט הזה כנראה לא יוכל לקרות בשום מקום אחר במזרח התיכון", אמר היום (רביעי) הצלם האמריקאי ספנסר טוניק במסיבת עיתונאים שנערכה עמו בתל אביב. טוניק, הידוע בשל צילומי העירום ההמוני שלו, בהם נראים מאות ואלפי אנשים מעורטלים המקובצים יחדיו באתרים שונים ברחבי העולם, הגיע לארץ לביקור משפחתי וכדי לסקור את הלוקיישן לאחד הפרויקטים הבאים שלו – ים המלח.

מדובר במיזם הראשון של טוניק שאינו ממומן על ידי מוזיאון או ארגון סביבתי, ולשם הפקתו הוא פתח לפני כשבועיים אתר לגיוס כספים. המטרה היא לגייס לפחות 60 אלף דולרים מתרומות של אנשים פרטיים עד ה-6 ביוני. נכון לרגע פרסום הכתבה נותרו עוד 26 ימים וכ-15 אלף דולרים למטרה.

"זה הפתיע אותי שהיה קשה למצוא את הכסף לפרויקט, זה לא הרבה – בטח חצי מהעלות של הקישוטים בשירותים של סשה ברון כהן", אמר טוניק לאחר שחברת יחסי הציבור ששכר לא הצליחה למצוא חסות למיזם. יש לציין שטוניק מסרב לפרסם גופים או חברות באמצעות עבודותיו, ולכן המימון הדרש חייב להגיע מאישים פרטיים, ארגונים סביבתיים או מוסדות אמנות.

"הפרויקט הזה מיוחד כי זו ישראל"

טוניק הודיע על כוונתו לצלם את הפרויקט בים המלח כבר לפני שנה ועורר עליו סערה בקרב הציבור החרדי שאף הגיעה עד לכנסת, שם כינה ח"כ ניסים זאב (ש"ס) את הפרויקט כ"פגיעה בארץ הקודש". על כך, השיב טוניק היום כי "הרעיון הוא לקדם את הגוף כאמנות ולא כישות פורנוגרפית. אני יודע שלפעמים ההפרדה קשה לאנשים אבל חייבת להיות הפרדה, ומי שחושב שהגוף העירום הוא רק ישות פורנוגרפית חי בעולם עצוב מאוד".

"עירום קבוצתי בשבילי הוא התפרצות של חיים", הוסיף טוניק ואמר, "זו הדרך שלי לצעוק ובאמת להביא לתשומת לב את הפגיעות של הגוף האנושי. הפרויקט הזה מיוחד כי זו ישראל, ואני אוהב את הנוף הטבעי שלה. הייתי בים המלח פעמים רבות וזה עצוב לראות אותו נסוג. העובדה שאנחנו יכולים לאבד את הימה הזו זו טרגדיה ויזואלית וגם אסון אקולוגי".

לדברי טוניק ושותפו למיזם, הישראלי ארי פרוכטר, עד כה היתה ההיענות רבה מצד ישראלים המבקשים להשתתף בפרויקט ולהתערטל ביחד אל מול עדשתו של הצלם. הם הוסיפו כי התוכנית כרגע היא לצלם בחודשים ספטמבר-אוקטובר, בשישי או בראשון בשעות הזריחה. לדבריו, "יהיה נהדר אם אנשים יצופו, אם חלק מהם יכוסו בבוץ, יהיה נהדר אם נוכל להציב סרגל מדידה שיראה את גובה פני הים".

עם זאת, אף גוף עדיין לא פנה לטוניק בבקשה להציג את היצירה מים המלח: "נעשה את העבודה ונראה איזה מוזיאון ירצה להציג אותה. מה שיקרה יקרה, העבודה חיה ומתה בעצמה" והוסיף כי ישמח להציג את העבודה שלי במוזיאונים ישראליים. "זה יהיה רגע נהדר לאנשים שמדגמנים - הם לא נודיסטים והם לא אקסהביציוניסטים - הם יעשו את זה פעם אחת ולא יעשו זאת שוב", אמר טוניק וציין כי בעבר השתתפו בצילומים עיתונאים, עורכי דין, אנשי ממשל, צעירים ומבוגרים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully