וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מיוחד: וודי אלן סחף את פסטיבל קאן

"חצות בפריז", שפתח את הפסטיבל, התגלה כאחד מסרטיו המבריקים של הבמאי הוותיק. ויש גם חדשות טובות לקולנוע הישראלי. אבנר שביט מדווח מהריביירה

אפשר היה לחשוד כי "חצות בפריז" נבחר לפתוח אמש (רביעי) את פסטיבל קאן אך ורק מפני שוודי אלן העניק לראשונה לצרפת את הכבוד לעמוד במרכז סרטיו. הקרנת הקומדיה המקסימה הזו גילתה כי ההחלטה היתה אובייקטיבית לחלוטין: מדובר באחת היצירות המוצלחות ביותר של אלן מזה שנים, וגם בלי קשר לזהות הבמאי ולדיבורים על דעיכתו בתקופה האחרונה, היא מענגת ומבריקה כשלעצמה.

אוון ווילסון, באחד מתפקידי חייו, מגלם כאן אמריקאי הנקלע בעיר האורות להרפתקה החוצה את גבולות הזמן. הקולנוען היהודי הוותיק משתמש בסיפור הזה כדי להמשיך את הדיון בנושא החביב עליו בעשור האחרון: היכולת של עולם הבדיה לעזור לנו לנהל את חיינו המציאותיים. התוצאה מופלאה מתחילתה ועד סופה, אם כי היותו של הסרט עמוס בציטוטים קולנועיים וספרותיים עתירי ניואנסים עלולה לפגוע בכוח המשיכה שלו בקרב הקהל הרחב.

הקרנות העיתונאים של הסרט עברו בהצלחה רבה לפני שהוקרן אמש בערב במסגרת הגאלה הרשמית של הפסטיבל, שבה השתתפו אלן, ווילסון ושאר הכוכבים – בהם רייצ'ל מקאדמס ואדריאן ברודי. קאן כולה החלה להתמלא בכוכבים מכל העולם, והטיילת שלה כבר עטורה פוסטרים של הלהיטים העתידיים בשנה הקרובה – למשל "מכוניות 2", "חתול במגפיים" ו"סופר 8".

אואן ווילסון, וודי אלן, רייצ'ל מקאדמס בפסטיבל קאן. Pascal Le Segretain, GettyImages
קאן מתמלאת בכוכבים והטריו הזה בראשם. אואן ווילסון, וודי אלן ורייצ'ל מקאדמס בפתיחת הפסיבל/GettyImages, Pascal Le Segretain

בניגוד לקבלת הפנים הטובה שציפתה ל"חצות בפריז", המוקרן מחוץ לתחרות הרשמית, הרי ש"Sleeping Beauty", סרטה הראשון של ג'וליה לי האוסטרלית, נתקל בתגובות אדישות הרבה יותר. דרמה אירוטית זו, שמוצגת במסגרת התחרות, עוררה רעש רב וסקרנות לפני פתיחת הפסטיבל, אך כשעלו כותרות הסיום, לא נשמעה באולם המלא עד אפס מקום כמעט ולו מחיאת כפיים אחת, סימן מובהק לכך שהתקשורת סלדה מהסרט.

למעשה, הנקודה היחידה שיצרה איזושהי התלהבות סביב "Sleeping Beauty" היתה הופעתה של אמילי בראונינג הצעירה והענוגה ("סאקר פאנץ'"), שמסתובבת בו מעורטלת מן המערכה האמצעית ועד הסיום.

הרושם השלילי שהותיר "Sleeping Beauty" הוא חדשות טובות להגר בן-אשר הישראלית, המתחרה בו על פרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים. סרטה של אשר, "הנותנת", יוקרן היום (חמישי) בשתי הזדמנויות שונות במסגרת שבוע המבקרים, התחרות הצדדית שבה הוא משתתף. מחר יתחילו לזרום לקאן גם נציגי "הערת שוליים", סרטו של יוסף סידר שיוצג ביום שישי לעיתונאים ובשבת תתקיים הקרנת הבכורה שלו במסגרת התחרות הרשמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully