וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפאים נגד איתי טיראן: "שלא יעבוד בעיר"

עינב שיף

12.5.2011 / 21:33

קבוצת "המחאה החיפאית" קוראת לעירייה שלא לאפשר לטיראן לביים את האופרה "כרמן" בעיר: "זהו מתן במה למשתמט". נועם שריף, שהזמין את טיראן לתפקיד: "זו טיפשות ובערות"

קולות בעיר חיפה נגד העסקת השחקן והבמאי איתי טיראן בתזמורת הסימפונית חיפה, בשל עמדות "אנטי ציוניות". הקבוצה מאחורי היוזמה היא "המחאה החיפאית" והיא שיגרה מכתב לראש עיריית חיפה ולמנכ"ל החברה העירונית, בדרישה שלא לאפשר לטיראן לביים את האופרה "כרמן" עם התזמורת, בניהולו של זוכה פרס ישראל, פרופ' נועם שריף.

"מתן במה ותקציבי ציבור למשתמט הפוגע בחיילינו, מקוממת ומבישה", כותבים אנשי הקבוצה במכתב, ששוגר גם למשרד התרבות. "הבאתו של טיראן לחיפה והענקת במה ולגיטימציה לאדם שמעשיו נוגדים ערכים קיומיים לחיינו בישראל העצמאית מעבירות מסר חינוכי שלילי. הזמנה ותמיכה בהבאתו לחיפה למרות עמדותיו פוגעת ברגשותיהם של תושבי העיר ומנויי התזמורת - אשר הם, ילדיהם ונכדיהם שירתו בצבא או עשו שירות אזרחי למען הקהילה".

חברי הקבוצה אף קראו למנויי התזמורת לשקול שלא לחדש את המנוי שלהם אם טיראן ימלא את התפקיד: "מר נועם שריף הוא ודאי מוזיקאי מחונן, אך כאן במעשיו הוא מגלה חוסר רגישות ומוסר מעוות", כתבו חברי הקבוצה. "מר שריף אינו מהסס להזמין את טיראן היורק בפרצופם של אזרחי המדינה הנושאים בנטל, בעוד הוא משתמט ומצקצק דברי ביקורת על חיילי צה"ל".

טיראן הוא בין אנשי התיאטרון העומדים קבוע בפני התקפות של קבוצות למיניהן בשל העובדה שלא שירת בצה"ל. גם המחזאי שמואל הספרי תקף את טיראן חזיתית לפני כשנה וחצי ואמר כי לא יסכים לעבוד עמו בגלל שלא שירת בצבא.

"זה צירוף של טיפשות ובערות", אמר בתגובה פרופ' נועם שריף, שהזמין את טיראן. "איתי טיראן הוא הלורנס אוליבייה הישראלי והוא שחקן תיאטרון הקאמרי, מייצג את ישראל בחוץ לארץ ובארץ ולכל אחד יש כל מיני יציאות. אני לא אוהב קבוצות אנונימיות. שיבואו פנים אל פנים. האינטרס שלי הוא לקדם תרבותית את העיר חיפה כמו שאני יודע לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully