וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים כהן בישראל: "אסירי תודה להיות כאן"

שני גורקביץ'

15.5.2011 / 18:08

ג'ואל ואיתן כהן, צמד הבמאים זוכה האוסקר, הגיע לישראל לרגל קבלת פרס דן דוד ובמסיבת עיתונאים סיפרו השניים כי החינוך היהודי שספגו בבית השפיע, אבל לא ברור להם עד כמה

"אמא שלנו ניסתה לשכנע אותנו לבוא לכאן הרבה שנים", כך פתח הבמאי ג'ואל כהן את מסיבת העיתונאים עם אחיו ושותפו ליצירה, איתן כהן, באוניברסיטת תל אביב. "היא חיה כאן הרבה שנים, אבל החיים מתערבים. היינו מאד עסוקים ואנחנו מאד אסירי תודה לבוא לכאן סופסוף".

לשאלת וואלה! תרבות האם הופעלו עליהם לחצים שלא לבוא לישראל, ענה ג'ואל הנבוך: "בעיקרון לא, אבל אני אסתפק בתשובה הזו". "אנחנו לא חולקים בדעה שצריך להתמודד עם הבעיות האלו באמצעות חרם", אמר לאחר מכן אחיו איתן. "אנשים מגיבים לבעיה מהלב והם חושבים שזו הפעולה הנכונה. אנחנו לא חושבים כך".

"אנחנו לא מתיימרים לכתוב סרטים על תמות ספציפיות, ולכן גם לא נעשה סרט על ישראל פר-סה כי אין לנו ניסיון כל כך עם המדינה", אמר לאחר מכן ג'ואל. לפניו, סיפר איתן כי הם לא חושבים יותר מדי על כמה החינוך היהודי שספגו בבית השפיע על סרטיהם. "ברור שיש לזה איזושהי השלכה, אבל אין לנו מושג עד כמה". באשר לקולנוע הישראלי, סיפר ג'ואל שהוא מאוד אהב את "ואלס עם באשיר", אך הוא לא ראה יותר מדי סרטים ישראלים. "לא ראיתי הרבה כמו שקיוויתי", הוסיף.

"אנחנו לא משווים בין סרט אחד שלנו לאחר", אמר אית'ן בתשובה לשאלה על הבדלי הרגש בין סרטים קודמים ומאוחרים יותר שלהם. "מאיפה הרגש ב'אומץ אמיתי'? מנובלה שממש אהבנו". לגבי העתיד, סיפרו השניים כי הם כותבים מספר תסריטים, אבל הם לא ייכנסו לתהליכי הפקה במשך לפחות שנה. האחים חשפו כי הם נשכרו לעבד את התסריט לספר "איגוד השוטרים היידיים", אך הם לא יביימו את הסרט.

האחים כהן, מסיבת עיתונאים אוניברסיטת תל אביב. שי אוקנין
לא בעד חרם. האחים כהן/שי אוקנין

ג'ואל ואיתן הם שניים מבמאי הקולנוע החשובים בעולם, שמאחוריהם סרטים זוכי פרסים הנחשבים גם יצירות מופת. סרטם הראשון הוא "רציחות פשוטות" (1984) ומאז הם ביימו את "בארטון פינק", "פארגו", "צומת מילר", "ביג ליבובסקי", "אחי, איפה אתה?", "ארץ קשוחה" שזכה באוסקר, "לקרוא ולשרוף" ו"אומץ אמיתי", סרטם המצליח ביותר שגם היה מועמד לאוסקר ונחשב לסרטם המכניס ביותר.

השניים זכו בפרס דן דוד על פועלם בתחום הקולנוע והחברה. "ג'ואל ואיתן כהן מהווים דוגמא לשותפות ייחודית בהיסטוריה של הקולנוע", נכתב בנימוקי הענקת הפרס לאחים. "שליטה מוחלטת ביצירה מתחילתה ועד סופה, שימוש בסגנון יחודי ויכולת לספר סיפור פשוט בדרך סבוכה, מורכבת ומרתקת מאפיינים את סרטיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully