וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק חיים מנור הלך לעולמו

אמילי גרינצווייג

17.7.2011 / 11:23

מפיק הטלוויזיה, בעליה של חברת ההפקה מעגלות, מת בגיל 66 לאחר מאבק במחלה קשה. גואי אלפי: "הוא היה חבר, זו אבידה גדולה למקצוע"

המפיק חיים מנור הלך היום לעולמו. מנור, בן 66, נשוי ואב לשלוש בנות וסב לשלושה נכדים, נפטר ממחלה קשה. מנור, בעליה של חברת ההפקות מעגלות, היה אחד המפיקים הבולטים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע הישראלית. הוא החל את דרכו כמפיק קולנוע. הלווייתו של מנור תתקיים מחר ב-10:00 בבית העלמין בשדות – ים.

עם הולדתו של ערוץ 2 ב-1993 עבר מנור להתמקד בהפקות למסך הקטן והפיק סדרות, תכניות אולפן, שעשועונים וסרטים רבים. בהן "גלגל המזל", "מצב האומה", "מי רוצה להיות מיליונר", הסרט "כיכר החלומות", "משחק מכור", "הלילה עם ליאור שליין" ועוד.

"אנו מאבדים היום בטרם עת חבר לדרך איש מקצוע מהמעלה הראשונה אשר נוכחותו ותרומתו הורגשו תמיד. חיים יחסר לנו עד מאד ואנו לא נשכח אותו לעולם" אמר מוש דנון יו"ר איגוד המפיקים.

ליאור שליין: "אהבתי אותו מאד והיום אני עצוב מאד"

המפיק חיים שריר, שהיה בעבר שותפו של חיים מנור, אמר היום: "הוא היה מפיק פשוט מצוין, קיבלנו את זה בשוק. הוא היה איש מאוד יצירתי וכל הזמן עבד על דברים חדשים והביא דברים חדשים. הוא היה איש שאנשים חשבו שהוא קשה ומחוספס, אך עם נשמה טובה". עוד אמר שריר: "הוא נלחם כל חייו על המקצוע והמעמד של המקצוע. הייתי אצלו בפעם הראשונה כשהוא היה בטיפולים וחשבתי שזה ירגיע את החלק הלוחמני שלו, אבל הוא נשאר עם האנרגיה הלוחמנית והמשיך להילחם על הישרדות המפיקים במקצוע הזה. הפתיעו אותי כל האנרגיות האלו. הוא יהיה חסר לנו בנוף המפיקים"

גורי אלפי, שהשתתף במספר תכניות אותם הפיק מנור אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה : "אהבתי מאוד את האיש הזה. הוא נתן לי את העבודה הראשונה שלי בטלוויזיה. אין מה להגיד, איש נפלא, ישיר, אבא נהדר לבנותיו, חבר ואבידה גדולה למקצוע". ליאור שליין אמר: "חיים היה איש טוב-לב, ישר וחכם. היתה לי זכות גדולה לעבוד איתו. אהבתי אותו מאוד, והיום אני עצוב מאוד. הוא יחסר לי".

אבי כהן שערך תכניות בהפקת מנור אמר: "מאוד אהבתי את האיש הזה. הוא היה חבר טוב מאוד במשך שנים רבות, עשינו ביחד הרבה מאוד תוכניות מ'משחק מכור' ועד 'מצב האומה' ודברים רבים נוספים. תמיד היה נעים לעבוד איתו. מה שאפיין אותו כמפיק זה קודם כל העובדה שהוא היה מאוד אהוב על האנשים במקצוע. הוא היה ישר ונאמן ואינטליגנטי, מסוג המפיקים שאני מקווה שיש עוד הרבה כמוהו".

יורם ארבל הגיש את התכנית "מי רוצה להיות מליונר בהפקת חיים מנור: "זה הכה אותי בתדהמה. זה חבל מאוד, הוא היה אחד מאנשי התעשייה ההגונים יותר והנחמדים יותר. מאוד אהבתי אותו ומאוד אהבתי לעבוד איתו. אני גם חייב לו כיוון שהוא האיש שהציע לי לעשות את 'מי רוצה להיות מיליונר' בשעתו וחשב עלי כאופציה ראשונה ועשינו הרבה שנים יפות ביחד. זו מכה קשה".

  • עוד באותו נושא:
  • חיים מנור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully