וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: פיקוח על הצבעות SMS בתכניות טלוויזיה

אמילי גרינצווייג

4.8.2011 / 12:47

חברי הכנסת המציעים מבקשים לקבוע בחוק כללים שיסדירו, בין היתר, את חובת פרסום תקנון ההצבעה, מספר המצביעים הכולל והתפלגות קולות בכל הצבעה

הצעת חוק חדשה מבקשת ליצור מנגנון פיקוח על הצבעות צופים בתכניות ריאליטי באמצעות שליחת הודעות SMS בתשלום. על פי הצעת החוק, שהוגשה אתמול על ידי חברי הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו), זבולון אורלב (הבית היהודי), ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), יקבעו כללים שיסדירו, בין היתר, את חובת פרסום תקנון ההצבעה, מספר המצביעים הכולל והתפלגות קולות בכל הצבעה ואת החובה למנות מפקח חיצוני להצבעה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי היא הוגשה על רקע התרבות התוכניות המבקשות את השתתפותם של הצופים והצבעתם מהבית, זאת ללא היכולת של הצופים לדעת עד כמה הצבעתם באמת הצליחה להשפיע מכיוון שהגופים אינם מפרסמים את מספר המצביעים, אלא מסתפקים במסירת התפלגות המצביעים באחוזים. כמו כן מתייחסת הצעת החוק לפרשיית הטיית התוצאות בעונה האחרונה של "כוכב נולד".

"מדובר למעשה בזכותו של הצופה להתקשר בחוזה עם הגוף המשדר, כאשר הגוף המשדר מציע לצופה לרכוש השפעה על תוכן התוכנית. נכון הדבר, כי זכותו של הצופה שלא להיענות להצעה ואולם, לנוכח פערי הכוחות בין הגוף המשדר לבין הצופה, קיים צורך להסדיר את התחום בחקיקה", נכתב בדברי ההסבר. "הוראות אלה יתרמו לשקיפות ההתקשרות בין הצדדים, דבר אשר נחוץ במציאות העכשווית".

  • עוד באותו נושא:
  • כוכב נולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully