וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטר" באמת מזיק לבני נוער?

שני גורקביץ'

22.8.2011 / 22:13

המועצה לביקורת סרטים קבעה כי סרטו של נדב לפיד מיועד לצפייה לבני 18 בלבד. במאי הסרט: "כנראה שהסרט מהווה איום"

המועצה לביקורת סרטים מכה שוב: אחרי שהגבילה את גיל הצפייה בסרט האימה "כלבת" והקימה עליה את יוצריו ואחרי שקבעה דברים דומים נגד הסרט "ג'ו + בל", החליטה המועצה להגביל גם את גיל הצפייה בסרט "השוטר" של נדב לפיד, המועמד לשבעה פרסי אופיר.

"נערים ונערות ישראלים מסוגלים לנסוע בגיל 16 לפולין ולהתמודד שם עם מראות מחנות הריכוז בטיולים שמארגן משרד החינוך אבל הראייה הביקורתית שמציע הסרט 'השוטר', ביחס לחיים בישראל, ההתנגחות שלו בשלטון ובאילי הון, המבט שלו על מקומו של השוטר, של הלוחם, בישראל, כנראה מהווים איום על אנשי הצנזורה", אמר במאי הסרט, נדב לפיד.

גם מפיק הסרט איתי תמיר זעם על ההחלטה: "אני חושב שכל מי שחופש הביטוי בישראל יקר לו, ונראה לי שהוא אמור להיות יקר לכולנו, צריך להיבהל מהקלות שבה פקידי הצנזורה מחליטים איזה רעיונות ואיזה עמדות ראויים להופיע על המסך לעיני כל ואיזה אינם ראויים לכך". אנשי הסרט זעמו על כך שתכנים טלוויזיונים בוטים פחות אינם זוכים לפיקוח, בעוד סרטים דוגמת "השוטר" חייבים לסור למרות המועצה.

למרות פניות חוזרות ונשנות, לא נתקבלה תגובת אנשי המועצה לביקורת סרטים. כזכור, בשנת 1991 נשללה זכות המועצה להגביל את הצפייה בהצגות תיאטרון ועם כניסתה לתפקיד, הבטיחה שרת התרבות לימור לבנת לבטל לחלוטין את המועצה, דבר שטרם קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully