וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האמנים לחולדאי: חשוף מסמכי מוזיאון תל אביב

שני גורקביץ'

14.9.2011 / 2:45

האמנים הפלסטיים דורשים במכתב רשמי מראש עיריית תל אביב לחשוף פרוטוקולים של דיונים והחלטות הנוגעות להרכב הוועד המנהל של המוזיאון לאמנות

לאחר חודש וחצי של הפגנות, כינוסים, עצומות ואפילו כניסה הפגנתית למוזיאון תל אביב, איגוד האמנים הפלסטיים שיגר השבוע מכתב רשמי לראש העירייה, רון חולדאי, ובו דרישה להעביר לידם עותקי מסמכים העוסקים בהרכב הוועד המנהל של המוזיאון. האמנים מתנגדים להרכב הוועד, המורכב לטענתם מאנשי הון ועסקנים, וחוששים כי ועדת האיתור שמינה חולדאי עתידה לבחור את מנכ"ל המוזיאון הבא משיקולים לא טהורים. לכן ביקשו בעבר מראש העיר, המשמש גם כיו"ר חבר הנאמנים, לפזר את הוועדה. חולדאי סירב לבקשה זו.

עתה, באמצעות המכתב, מאותת איגוד האמנים הפלסטיים על הצעד הבא, והוא ניסיון להוביל מהלך לפירוק הוועדה לאיתור מנכ"ל המוזיאון החדש באמצעים משפטיים. "חשוב לראות את ההתנהלות של הדברים, אם הכל היה לפי מנהל תקין, אם אין שום בעייתיות", אמר יו"ר איגוד האמנים הפלסטיים, איתן שוקר, בשיחה עם וואלה! תרבות. "מאחר שאנחנו טוענים שיש בעייתיות בהרכב הוועד אז אנחנו מחפשים לכך גם צידוקים משפטיים לכך. כי אם זה לא נעשה על פי הכללים אז כדאי להתריע בפני מועצת המוזיאונים, שאולי תבחר להתערב".

המסמכים המבוקשים על ידי עורך דין גיא אבידן, בא כוחם של איגוד האמנים, הם פרוטוקולים של הדיונים שהתקיימו בקשר עם ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל מוזיאון תל אביב, ועותקי ההחלטות שהתקבלו בעקבותיהם. כמו כן מבוקשים עותקי הפרוטוקולים של ועדת האיתור בהחלטה לשנות את הרכבה ולצרף אליה את האמן עופר ללוש - אותו על פי טענת האמנים, צירפה ההנהלה לאחר מחאתם מול מוזיאון תל אביב. בנוסף מבקשים האמנים עותקים מן התכתובת בין עיריית תל אביב ומוזיאון תל אביב לאמנות ומנהלת מחלקת המוזיאונים במנהל התרבות, עידית עמיחי, ועותק החלטה לשנות את הרכב הוועד המנהל של המוזיאון.

באיגוד האמנים הפלסטיים חברים כמעט אלף אמנים, כאשר בשנה האחרונה ישנו גידול משמעותי בהצטרפות של אמנים בגילאי 25-45. במסגרת מחאת האמנים שהחלה לאחרונה, נשמעים קולות רבים החוששים מכך שהאחראיים על מינוי מנכ"ל חדש למוזיאון תל אביב לאמנות, במקום מוטי עומר שהלך לעולמו, הם אנשי ממון העשויים להרוויח מהצבתו של אדם שידאג לאינטרסים שלהם במקום להתפתחות הקו האמנותי של המוזיאון. מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "המכתב התקבל בעירייה והפנייה תענה בהתאם לחוק".


גם לאנגלמאיר יש מה להגיד לרון חולדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully