וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו שמות הבמאים שנבחרו לסאנדנס הישראלי

שני גורקביץ'

28.11.2011 / 13:49

נדב לפיד, מיכל ויניק ואסף פולונסקי בין משתתפי השנה הראשונה של חממת הקולנוע הבינלאומית בירושלים

ועדות המיון של חממת הקולנוע הבינלאומית - ירושלים הודיעו היום (שני) מיהם 12 הבמאים הישראלים והזרים שנבחרו להשתתף בשנה הראשונה של המיזם. מטרת הפרויקט להפגיש מדי שנה את המשתתפים עם עורכי התסריט הבכירים בעולם שיעבדו עמם ויתמכו בהם בתהליך הכתיבה והפיתוח של הסרט. מדובר בחממה הרביעית מסוגה בעולם, כאשר שלוש הנוספות פועלות בסאנדנס, אמסטרדם וטורינו.

מתוך 35 מועמדים ישראלים בחרה ועדת המיון לצרף לסדנה את חיים אלבום ("ואהבת") בוגר בית הספר מעלה; נדב לפיד ("השוטר"), צביה ברקאי ("ויקה") ושמעון שי ("סימני דרך") בוגרי בית הספר סם שפיגל; מיכל ויניק ("סרק") בוגרת החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב; אסף פולונסקי ("ריץ'רץ") בוגר המכון האמריקני לקולנוע בלוס אנג'לס. בראש הוועדה עמד הבמאי והמפיק חגי לוי ("בטיפול") יחד עם התסריטאית רונית ויס-ברקוביץ ושור.

הבמאים הזרים שישתתפו בסדנא הם: אלברו ברכנר מאורוגוואי שסרט הבכורה שלו הוקרן בשבוע המבקרים בפסטיבל קאן; ארנסטו קונטרראס ממקסיקו שסרטו הראשון הוקרן בפסטיבל קאן; בורהן קורבאני מגרמניה, שהקרין את סרטו הראשון בפסטיבל ברלין; מאליק ויטל מארצות הברית שזכה במענק בפסטיבל סאנדנס האחרון; דומינגה סוטומאיור מארגנטינה שמסיימת עתה את עריכת סרטה הראשון; פיליפ לקוט מחוף השנהב וצרפת. המפיק יורם מנדל, התסריטאי גיא מאירסון ויוזם החממה אבישי כהנא בחרו את המשתתפים הזרים מתוך 120 מועמדים.

"משמח אותנו שקיבלנו כבר במחזור הראשון אמון מיוצרים צעירים בולטים מהעולם ומישראל", אמר שור, שהודיע לפני תשעה חודשים על הקמת החממה. "חמישה מתוך ששת היוצרים הבינלאומיים מגיעים אלינו אחרי שסרטם העלילתי הראשון הוקרן או פותח על ידי הפסטיבלים המרכזיים בעולם. שפע ההצעות שקיבלנו מיוצרים ישראלים - שני שליש מהם אינם בוגרי סם שפיגל - העיד על האמון בשקיפות התהליך, וזה היה מאוד חשוב לי ולתומכי החממה. 12 הפרויקטים שנבחרו הם חריפים ומעוררי סקרנות, היתכנות ההפקה שלהם גבוהה והם כבר נמצאים בתהליך עבודה מתקדם עם מפיקים בארץ ובעולם העובדים בדיאלוג עמנו".

הפרויקט, שיארך שבעה חודשים, יחל כבר ביום שישי הקרוב, אז ייפגשו לראשונה בירושלים כל המשתתפים לשבוע מרוכז של עבודה. את היוצרים ידריכו עורכת התסריטים הראשית של סדנאות המפיקים האירופיים, קלייר דונס, החונך הראשי של חממת הקולנוע בטורינו, ג'ינו ונטריג'ליה וחגי לוי.

במרץ יחל השלב השני של הפרויקט אז ישובו משתתפי החממה לירושלים עם גרסת תסריט שנכתבה בליווי עורכי התסריט הממונים. השלב השלישי יתרחש ביולי, במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים, אז יגיעו היוצרים לארץ בליווי מפיקי הסרטים שלהם כדי להציג את העבודות לקהל אנשי קולנוע וחבר השופטים הבינלאומי. בתקופה האחרונה הצטרפה לוועדת השיפוט והמועצה המייעצת של הפרויקט גם ג'ואנה וינסנטה מפרויקט IFP האמריקני.

שני הפרויקטים המצטיינים יקבלו פרסי הפקה למימוש תסריטיהם בהיקף כולל של 80,000 דולרים. המיזם לקולנוע ולטלוויזיה – ירושלים יעניק פרס נוסף, בסך 100,000 שקלים, לתסריט איכותי שעלילתו מתרחשת בבירה. מנהלי החממה הם רנן שור ויפעת טובי, והיא פועלת עם תקציב של מיליון שקלים וחצי לשנה, כפרויקט משותף של בית הספר לקולנוע בירושלים, משרד התקבות, מפעל הפיס, קרנות הקולנוע וגופים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully