וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי אסר את כניסתו של גינטר גראס לישראל

טל שלו

8.4.2012 / 11:14

הסופר הגרמני, זוכה פרס נובל לספרות, הוכרז כ"פרסונה נון גראטה", בעקבות התקופתיו על ישראל בימים האחרונים: "שיריו הם ניסיון ללבות את אש השנאה נגד ישראל"

נמשך העימות של הסופר הגרמני גינטר גראס עם ישראל: שר הפנים, אלי ישי, הכריז הבוקר (ראשון) על הסופר כ"פרסונה נון גראטה", "אישיות בלתי רצויה" והמשמעות היא שכניסתו לישראל תיאסר.

בסביבתו של אלי ישי הסבירו היום כי שר הפנים רשאי, במסגרת חוק הכניסה לישראל, להחליט בתנאים מסוימים על ?פרסונה נון גראטה?. לדברי ישי, ?שיריו של גראס הם נסיון ללבות את אש השנאה נגד מדינת ישראל ועם ישראל, ובכך לקדם את הרעיון שהיה שותף לו פומבית בלובשו בעבר את מדי ה-SS. אם גינטר גראס רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות אני מציע כי יעשה זאת מאירן שם יוכל למצוא קהל אוהד".

גראס, שפרסם בשבוע שעבר שיר ובו טען כי "ישראל היא סכנה לשלום העולמי", הספיק לעורר את חמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שפירסם הודעת תגובה חריפה ביום חמישי נגד הסופר. "במשך שישה עשורים הסתיר מר גראס את עברו כחבר ב'וואפן SS'", תקף נתניהו. "לכן, אין זו כנראה הפתעה שהוא מגדיר את המדינה היהודית היחידה כאיום הגדול ביותר לשלום העולם ומתנגד להצטיידותה באמצעים להגנה עצמית. אולם, אנשים הגונים בכל העולם צריכים לגנות בחריפות את ההצהרות הנבערות והמבישות הללו".

אחרי שקיבל בסוף השבוע גיבוי מטהרן בדמות מכתב מסגן שר התרבות, תקף גראס את נתניהו בחזרה כאשר בראיון לעיתון גרמני הבהיר כי כוונתו האמיתית היתה להזהיר מהסכנה מראש הממשלה: ?נתניהו גורם נזק רב לישראל. המדיניות של ממשלת ישראל כרגע רוכשת לה יתר אויבים ומגבירה את הבידוד שלה. הייתי צריך לכתוב זאת בשיר. האיום המיידי כרגע הוא איום ראשון במעלה - מכה ראשונה נגד אירן בעלת השלכות איומות".

ליברמן: "על הנהגת אירופה לצאת נגד גראס"

שר החוץ, אביגדור ליברמן הגיב גם הוא לראשונה לסערה, וקרא היום למדינות אירופה ?לצאת בצורה נחרצת? נגד הסופר הגרמני. ?התבטאותו של גראס היא ביטוי לציניות של חלק מה'אינטלקטואלים' במערב, אשר למען פרסומם העצמי ורצונם למכור עוד כמה ספרים, מוכנים להקריב בפעם השנייה את העם היהודי על מזבחם של מטורפים אנטישמים?, אמר ליברמן בפגישה עם ראש הממשלה האיטלקי החדש, מריו מונטי, המבקר בישראל. ?אנו מצפים מההנהגות באירופה לצאת בצורה נחרצת נגד התבטאויות כאלה של מובילי דעת קהל ולא לאפשר להם להמשיך וליהנות ממכובדות ממסדית או אחרת, משום שכבר ראינו בעבר איך זרעים קטנים של שנאה אנטישמית הופכים לאש גדולה הפוגעת באנושות כולה", אמר ליברמן.

"לישראל אין כל בעיה עם העם האירני אלא להפך?, הסביר ליברמן למונטי, שהגיע לישראל לביקור פרטי ייפגש גם עם ראש הממשלה והנשיא פרס, ?במשך שנים רבות, עד למהפכת חומייני, היחסים בין שני העמים היו טובים מאד ואני מאמין כי גם היום רוב העם האירני חפץ ביחסי ידידות עם ישראל. הבעיה שלנו היא לא עם העם האירני", אמר השר ליברמן, "אלא עם הנהגת האייטולות הקיצונית וכמה ציניקנים במערב. מעבר לבעיה הגרעינית אירן מעבירה מסר של אלימות וזילזול בנורמות המקובלות בעולם התרבותי. אירועים כגון ההשתלטות האלימה על שגרירות בריטניה בטהרן, הניסיון לרצוח את שגריר סעודיה על אדמת ארה"ב, התמיכה במשטר הרודני בסוריה וגזר דין המוות שהושת על מוסלמי שהתנצר באירן ממחישים בצורה הטובה ביותר מהו אופי המשטר האירני שהתייצב נגד ישראל, מקיים ועידה שנתית להכחשת השואה ומשמיע איומים שבועיים למחיקת ישראל מפי נשיא אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully