וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון בן עמי זכה בפרס אמנות חדש עם מענק של 20 אלף דולר

רוני אפרת

16.4.2012 / 14:15

פרס אילנה אלוביק לציור הוענק לראשונה לאמן פלסטי בישראל. מלבד המענק הכספי, כולל הפרס תערוכת יחיד בגלריה של בצלאל בירושלים

האמן אמנון בן עמי זכה בפרס שנתי חדש לאמן פלסטי בישראל - פרס אילנה אלוביק בצלאל לציור. הפרס, המוענק היום (שני) בפעם הראשונה, מורכב ממענק כספי בסך 20 אלף דולרים, בקטלוג ובתערוכת יחיד בגלריה של בצלאל בירושלים אשר תיפתח בנובמבר 2012.

בן עמי, יליד 1955, הוא בוגר המחלקה לאמנות של האקדמיה בצלאל (1986) שהציג תערוכות יחיד רבות יחד עם תערוכות קבוצתיות, וכן זכה בפרסים ביניהם פרס עידוד היצירה של משרד החינוך והתרבות (2008), פרס קרן ברנט ואנאלי ניומן (2006), ופרס האמן הצעיר של משרד החינוך והתרבות (2001).

"אמנון בן-עמי הוא צייר מרתק שמרחיב ביצירותיו את הגדרת התחום 'ציור' ומאתגר את המוסכמות בקשר אליו", נכתב בנימוקי הזכייה, "נראה שעיסוקו המעמיק כל כך של בן עמי במיוחד במרכיבים הקלאסיים של הציור, עושה אותו ראוי במיוחד להיות חתן הפרס בפעם הראשונה שהוא מוענק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היצירה "צפריר" של בן עמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוביק הקדישה את חייה לאמנות, ויצרה במדיות שונות, בהן ציור, קרמיקה, זכוכית וצורפות. היא נפטרה ממחלת הסרטן בשנת 2006. חברי ועדת השיפוט בפרס על שמה הם פרופ' ארנון צוקרמן, רבקה סקר, יגאל צלמונה, פרופ' נחום טבת, האמנית מיכל רובנר ונציג משפחת אלוביק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully