וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטו של דובר קוסאשווילי מעורר סערה בעולם הקולנוע הישראלי

רוני אפרת

19.6.2012 / 10:06

חברת אקדמיה שצפתה בהקרנה מוקדמת של "רווקה פלוס" הודיעה כי היא עוזבת את האקדמיה בשל רמתו הנמוכה של הסרט ופגיעתו בנשים, לטענתה. מפיק הסרט: "זו אמנות"

סרטו החדש של דובר קוסאשווילי, "רווקה פלוס", מעורר סערה עוד בטרם יצא לאקרנים. בעקבות הקרנה מיוחדת של הסרט לחברי האקדמיה הישראלית לקולנוע, הודיעה חברת האקדמיה, התסריטאית דיתה גרי, על פרישתה מהאקדמיה בשל "פגיעה אישית קשה" מן הסרט, כהגדרתה.

"ביום חמישי האחרון הייתי ביחד עם בני, בהקרנה הראשונה לחברי האקדמה, של 'רווקה פלוס'", כתבה גרי במכתב שיועד ליתר חברי האקדמיה. "את הסרט הפיקו מרק רוזנבאום ומיכאל רוזנבאום וכתב וביים דובר קוסאשווילי. הסרט פגע עמוקות ברגשותיי כאישה כאם וכיוצרת. לצערי אני מתכוונת לפרוש מהאקדמיה". עוד אמרה גרי לוואלה! תרבות כי "על פי רוב, יש קוד התנהגותי שלא לצאת באמצע מסרטים של חברי אקדמיה. זה הסרט הראשון שראיתי שאנשים יוצאים ממנו, כי הוא פוגעני בצורה מזעזעת. אני אשה בת 60, אני יודעת למה בדיוק כתבתי איך שכתבתי, אני לא מבקרת תרבות או צנזורית, המכתב שלי נכתב כדי לעורר ישנים. בדיוק כמו הילד שעומד בקהל וצועק 'המלך הוא עירום', אני צועקת לקהל שלי".

"רווקה פלוס", על פי הסינופסיס המפורסם באתר קרן הקולנוע הישראלי התומך בסרט, עוסק בסיפורה של זהבה, "אשר אמה חולה במחלה סופנית, ומבקשת ממנה שתיכנס להריון ותביא לה נכד. זהבה מסרבת לבקשת אימה, משום שהיא רוצה להביא ילדים אך ורק מתוך אהבה עם בחיר ליבה. בתגובה אימה מפסיקה את נטילת התרופות ומחמירה את מצבה הבריאותי. מחוסר ברירה זהבה יוצאת למסע אחר הגבר שיעבר אותה".

מפיק הסרט מרק רוזנבאום השיב למכתבה של גרי בפורום חברי האקדמיה. "אני שמח שהסרט עורר בך תגובות חזקות", כתב, "האין זו תפקידה של האמנות? ברצוני לאחל לך כי גם סרטך 'איגור ומסע ועגורים' יעורר תגובות חזקות אצל קהל הצופים". לוואלה! תרבות הוסיף רוזנבאום כי אין הוא יודע מה פגע פגיעה אנושה בגרי, וכי תגובתו הכתובה מסכמת את סך כל הדברים שירצה לומר בנושא. גרי סירבה להגיב לדבריו של רוזנבאום.

"רווקה פלוס" צפוי להיות מוקרן לראשונה בפסטיבל ירושלים הקרוב שייפתח ביולי, וכמו כן הוא מועמד להיכלל ברשימת המועמדים הסופיים לפרס אופיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully