וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועידת MAD Music מנצלת אמנים בצורה צינית"

רוני אפרת

9.7.2012 / 20:55

איגוד אמני ישראל שיגר מכתב מחאה למפיקי הוועידה, לאחר הפרסום בוואלה! תרבות לפיו אמנים לא יקבלו תשלום על הופעתם בה. מפיקי הוועידה: "לא קיבלנו את המכתב"

נמשכת מחאת המוזיקאים נגד ועידת Mad Music לקידום מוזיקה חדשה בישראל: לאחר הפרסום בוואלה! תרבות על תלונות של יוצרים נגד חוזה ההשתתפות בוועידה, החליטו גם באגודת אמני ישראל (אמ"י) להצטרף. האיגוד שלח מכתב להנהלת הפסטיבל, ולגורמים הממנים, גלובס ואורנג' בו נאמר כי "לאור ההסכם החד צדדי שעולה ממנו ניצול ציני של אמנים מבצעים וקיום רווח על חשבונם, אנו מציעים לקיים פגישה דחופה על מנת לנסח הסכם סביר, הוגן ומתגמל ללהקות המופיעות ביום הפסטיבל ומשמשות את הפעילות השיווקית שלכם".

לפי גורמים באמ"י, מטרת המכתב הינה "לשלול ולתקן" את החוזה שהוצע לאמנים על ידי הפקת הפסטיבל שנתפס כבעייתי מאוד בקרב מוזיקאים רבים. "קבלת שכר בעבור הופעה שקולה לקבלת שכר בעבור כל עבודה אחרת", נאמר במכתב, "כשם שברור שגלובס או מי מטעמה משלמים למלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בעבור הכנס, כך צריכה להיות ברורה גם החובה לשלם לאמנים שמופיעים בפסטיבל. אמנים זכאים לשכר בעבור ביצועיהם".

יעקב מנדל, יו"ר אמ"י החתום על המכתב, אישר כי אכן שוגר מכתב שכזה ואמר לוואלה! תרבות: "זו שערורייה שמפיקים אירוע ומוצאים בו תקציב להגברה, לתאורה, לאולם, לפרסום, ורק לאמנים הצעירים לא נותר כסף, ומנצלים בצורה צינית את רצונם להופיע, ולא משלמים להם. התמיהה הגדולה ביותר היא איך חברות כלכליות כמו אורנג' וגלובס נותנים חסות להפקה שלא משלמת שכר לאמנים".

מהפקת הוועידה נמסר בתגובה לדברים: "המכתב הנ"ל לא הגיע אל נמעניו, ועד שלא יגיע לכל הגופים שצוינו באופן רשמי מאמ"י, לא נוכל להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully