וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הישראלי שזכה באמי על "אימפריית הפשע"

רוני אפרת

20.9.2012 / 12:20

לפני שש שנים ערן דינור הלחין מחזות בארץ, אבל אז גילה אותו ג'ורג' לוקאס. עכשיו הוא מספר על הדרך משם עד הזכייה באמי בקטגוריית אפקטים מיוחדים על "אימפריית הפשע"

עד גיל 40, ערן דינור התפרנס מהלחנת מוזיקה לתיאטרון בעיקר למחזות של חנוך לוין. הוא זכה פעמיים בפרס התיאטרון הישראלי, על "רצח" של לוין ו"אויב העם", שביים עמרי ניצן, ועבד בכל התיאטראות הרפרטוארים הגדולים. כשהתחיל להרגיש שחיקה, בחר לפתח בשעות הפנאי את תחביבו: תוכנות הויז'ואל אפקטס. הוא העלה את עבודותיו לאינטרנט, עד שבחור אחד, ג'ורג' לוקאס שמו, הבחין בכישרונו והזמין אותו לעשות הסבה מקצועית. הוא הציע לו עבודה בחברת הענק שלו Industrial Light & Magic, שמתמחה באפקטים מיוחדים ונחשבת פורצת הדרך בתחום. בשבוע שעבר, זכה דינור בפרס אמי היוקרתי על עבודתו כמנהל צוות האפקטים המיוחדים בעונה השנייה של "אימפריית הפשע", מה שבמפתיע, לא גורם לו לרצות להמשיך את חייו כמלחין לתיאטרון.

"אם היית שואלת אותי לפני כמה שנים אם אני מדמיין לעצמי את הסיטואציה הנוכחית, הייתי צוחק", מספר דינור, 46, בשיחה מניו יורק. "באיזשהו שלב התחלתי להתעניין באפקטים מיוחדים, אנימציה ותלת מימד, זה משהו שהייתי עושה כתחביב אחרי החזרות בתיאטרון. יצא שזה התפתח ובסופו של דבר פנו אליי מ-ILM, אותה הקים ג'ורג' לוקאס כשעשה את 'מלחמת הכוכבים' המקורי".

נציגי החברה, שהקימה באותם ימים אולפן בסינגפור, ראו עבודות של דינור באינטרנט והזמינו אותו להגיע. "סגרתי הכל, לקחתי את המשפחה והתחלתי קריירה חדשה בסינגפור בגיל ארבעים. עבדתי שם שלוש שנים על סרטים כמו 'איירון מן', 'אינדיאנה ג'ונס', 'שליחות קטלנית 4' ו'סטאר טרק', וכמובן למדתי המון. ראיתי שמה שמעניין אותי זה להיות סופרווייזר, ובעצם הפסקתי עם המוזיקה כמעט לגמרי".

על אף שרוב עסקי הפוסט-פרודקשן נמצאים בלוס אנג'לס, החליטו דינור ואשתו להגר לניו יורק, האמונה יותר על תחום הפרסומות והעיצוב. "חיפשתי חברה שעושה עבודה על סרטים והגעתי ל-Brainstorm Digital, שאיפשרה לי לראשונה לעבוד כסופרווייזור ולנהל צוות שלם". סופרוויזור, אגב, אמון על הקשר בין הבמאי וצוות האפקטים. הוא אחראי על תרגום חזונו של הבמאי לכדי עבודת הצוות, תוך כדי עבודה על הסט עצמו וניהולו מבחינת צרכי המחלקה. "זו חברה הרבה יותר קטנה מ-ILM, שעושה עבודה מאד איכותית", הוא מספר. "כרגע אנחנו עובדים על סרט דרמה עם מריון קוטיאר, ג'רמי רנר וחואקין פיניקס. כשהגעתי, עבדתי על 'אימפריית הפשע', שסיימה אז את העונה הראשונה".

עבודות של Brainstorm Digital בהן "אימפריית הפשע" של דינור

על העונה השנייה של הסדרה, זכה דינור בפרס האמי בטקס מצומצם שנערך בשבוע שעבר, שמונה ימים לפני הטקס הגדול שרובנו מכירים, ובו מחולקים הפרסים בקטגוריות הטכניות. "הילדים מתים על הפסלון", הוא צוחק, "מאד שמחתי כשגיליתי שאני מועמד, זה כשלעצמו כבוד גדול ולא הייתי בטוח שאזכה. לקבל אמי זה מוזר. הביאו אותנו לשם, אירחו אותנו על חשבון HBO במלון מפואר עם כל הקטע ההוליוודי הזה, אבל אחרי זה זה נגמר וחוזרים לעבודה. משמח אותי שיש פרסים לקטגוריות האלה - כשאנשים רואים סרט עם חלליות ופיצוצים, הם חושבים שזה אפקטים וזהו. זה צריך להיראות אמיתי, ולכן אנשים לא שמים לב, בעוד לנו אסור לגלות את השקר".

דינור יודע שסיכוייו לעבוד בארץ במקצוע החדש שרכש הם לא גבוהים: "התחום הזה בישראל הוא הרבה פחות מפותח - לרוב עושים סרטים מצוינים אבל לא סרטי ויז'ואל אפקטס, אין תקציב ואמצעים להשקיע בדברים האלה בסרטים, אלא רק בפרסומות. מבחינת העבודה, המקום שלי פה, מבחינת הלב - אני חצוי".

תנו להם פרסים: וואלה! בוחרת את הפייבוריטים שלה באמי 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully