וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוגל אלפר במסע להחייאת תוכנית התרבות "הינשופים"

10.10.2012 / 11:22

מנחה התוכנית לא אומר נואש חרף דחיות גופי השידור והמציאות הכלכלית הקשה, ופתח אתר אינטרנט מיוחד בו מתאפשר לציבור הרחב לתרום כסף ולגרום לחזרתה לשידור באינטרנט

בקיץ שעבר ירדה תוכנית התרבות "הינשופים" משידור בערוץ 8, זאת לאחר שהשליטה בערוץ הועברה לידי חברת סלוצקי אפיקי תקשורת. לאחר שנדחתה האופציה להעביר את שידור התוכנית לשידור בערוץ הראשון, החליט רוגל אלפר, מנחה התוכנית והפנים מאחוריה, שהוא אינו מרים ידיים וכי הגיעה העת לצאת במסע למען החייאת התוכנית והחזרתה למסך בפלטפורמה אינטרנטית.

בימים האחרונים נפתחה פלטפורמת איסוף כספים מיוחדת לתוכנית "הינשופים" באתר מימונה, המאפשרת לכל אדם לתרום כסף ולסייע במימון הפקת התוכנית, אשר עולה כ-15 אלף שקלים לפרק אחד. מטרת אלפר היא להגיע להפקת 8 פרקים, שעלותם הכוללת היא 150,000 שקלים. באתר ניתן לראות סרטון וידאו קצר בו מפרט אלפר את מטרות המיזם, מה בדיוק הולכים לעשות עם הכסף שייתרם, ולמה מימון תכנים איכותיים על ידי הצרכן הוא בלתי נמנע במקרה זה. התוכנית העתידית שתוכל לצאת לפועל במידה והסכום הדרוש יגוייס עד לחודש ינואר הקרוב, תשודר אונליין באתר ייעודי וכן באפליקציית אייפון מיוחדת.

"מה שאני מנסה להבהיר הוא ששוק הטלוויזיה מתכווץ ומקוצץ. ככה זה הולך להיות בעתיד הנראה לעין. הקיצוץ קורה בתוכניות הנישה, לא אצל הפקות הענק עבור המכנה המשותף הרחב ביותר, שאני לא חושב שיש מה לדאוג להן", מסביר אלפר לוואלה! תרבות על הסיבה שגרמה לו לצאת למסע הגיוס העצמאי. "כל מה שקשור לתוכן נישתי והיכולת לספק אותו הולך ומצטמצם לדרגה אפסית, אם בכלל. העתיד תלוי בכך שנצליח לייצר תוכן בפלטפורמה דיגיטלית".

האם מבחינתך עתיד הטלוויזיה הוא בעצם לא בטלוויזיה אלא באינטרנט?

"בחודשים האחרונים ניסיתי למצוא בית לתוכנית בגופי השידור הקיימים. הבנתי שאני מחייג שוב ושוב למספר הלא נכון. יש אהבה לתוכנית, גם ממקבלי ההחלטות, אבל במצב הכלכלי שלהם הם לא יכולים לשים על זה כסף. מעבר לזה, ברחוב וגם באינטרנט בכלל ואלי בפרט, החלו פניות מהצופים. אישה שאני לא מכיר פנתה אלי ברחוב ושאלה אותי מה קורה עם זה. חשבתי לעצמי, למה לא לעשות את זה ככה בעצם? כשאני אומר בסרטון שלא סופרים את הקהל, אני כמובן לא מתכוון באופן אישי. הקהל צריך להבין שאם הוא רוצה תוכן איכותי, הוא צריך להשתתף במימון שלו, זה מודל שצריך להשריש. אם זה יצליח, תהיה פה פריצת דרך תקדימית".

סוג של אינדי טלוויזיה?

"בדיוק ככה. האמת שאם כל אחד שם 50 או 100 שקלים, זו הוצאה שוות ערך ליציאה לכל הופעה בעיר מבחינת העלות. את הצילומים נקיים בלוקיישנים שונים ויהיו גם הופעות חיות. הקהל שישים על זה את כספו יקבל כמובן הזמנה לאירוע, שיתקיים במקום שיהיה מסוגל לארח תוכנית כמו שלנו".

האם תשתתפו במימון "הינשופים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully